تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در اولویت است
 معاون علمی، فناوری رییس جمهوری گفت: توسعه و حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه معاونت علمی و فناوری به صورت جدی به عنوان یک اولویت در حال انجام است.

دکتر سورنا ستاری دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز رشد علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوزستان استان مهمی از نظر نیروی انسانی فوق العاده در حوزه اقتصاد دانش بنیان و حضور سیستم های دولتی مانند صنایع نفت و گاز است که فضای خاصی را در استان ایجاد کرده که با سایر استان ها متفاوت است و باید تلاش کنیم اقتصاد دانش بنیان به صورت جدی در این استان شکل بگیرد.

وی افزود: خوزستان پتانسیل های بالایی در این حوزه دارد و ان شاالله امروز تصمیم های مهمی در راستای تصویب بودجه ها و توسعه زیرساخت های دانشگاه و پارک علمی و فناوری اتخاذ می شود ؛  به صورت خاص همه گونه حمایت برای شرکت های دانش بنیان استان صورت می گیرد.

ستاری ادامه داد: امسال وضعیت مالی خوب است اما مهمتر از همه همدلی است که برای مقابله با تحریم، سرمایه گذاری بر روی جوان ها و توسعه استارتاپ ها در کشور ایجاد شده  است؛ این بزرگترین سرمایه ای است که ما امسال برای حمایت از شرکت های دانش بنیان داریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: به صورت خاص شتاب دهنده ها را حمایت می کنیم؛ بیش از ۷۰ شتاب دهنده در کشور به صورت رسمی فعالیت می کنند.

شتابدهنده ها شرکت ها ی خصوصی برای حمایت از استارتاپ ها و شرکت های نوپا هستند که معمولاً مورد حمایت دولت قرار می گیرند و به بخش استارتاپ ها و توسعه سیستم کارآفرینی کمک می کنند.

**بخش خصوصی قوی روی استارتاپ ها در خوزستان سرمایه گذاری نمی کند

وی همچنین بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات استارتاپ ها در داخل خوزستان این است که بخش خصوصی قوی روی استارتاپ ها سرمایه گذاری نمی کند و به این علت است که اقتصاد دولتی در استان به صورت کامل حکمفرمایی می کند.

ستاری گفت: باید سعی کنیم از ظرفیت هایی مانند پارک علم و فناوری و مراکز رشد در دانشگاه ها استفاده کرده و آنها را رشد دهیم تا فضا تغییر کند چون در غیر این صورت مسائلی مانند کوچ به استان های دیگر اتفاق می افتد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اضافه کرد: بازدیدها نشان می دهد هر سال تغییرات جدیدی ایجاد می شود و انتظار می رود اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.

وی در خصوص فناوری های تجاری سازی شده اظهار داشت: ۹۷ درصد داروها در داخل تولید می شود، در حوزه سلول های بنیادی جهش قابل توجهی داریم و شرکت های زیادی در حوزه نانوتکنولوژی توسعه پیدا کرده اند که برای مقابله با تحریم ها موثر است.

**مقابله با تحریم از برنامه های جدی امسال است

ستاری ادامه داد: یکی از بحث های جدی امسال مقابله با تحریم است که لیست اقلام تحریمی تهیه شده و کم کم در حال ابلاغ به شرکت ها ابلاغ است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: خوزستان از نظر من سیل زده نیست و ظرفیت های زیادی از نظر نیروی انسانی و منابع زیر زمینی دارد.

وی همچنین در خصوص وضعیت ساختمان خلاقیت و نوآوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: ۸۵ درصد اعتبار بر اساس پیشرفت کار پرداخت شده است و برای ادامه روند با رییس دانشگاه هماهنگی های لازم انجام می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود در روز دوشنبه به خوزستان، علاوه بر بازدید از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مرکز رشد علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، شرکت در شورای اقتصاد مقاومتی استان، بازدید از شرکت های دانش بنیان شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز و افتتاح از پروژه دستگاه آب شیرین کن شوش و بازدید از دانشگاه جندی شاپور دزفول را در برنامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار