تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۸۳۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رعایت نکات پیشگیرانه مهمترین راه مقابله با گرمازدگی درتابستان است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از رعایت نکات پیشگیرانه به عنوان مهمترین راه مقابله با گرمازدگی در تابستان نام برد.

شکرالله سلمان زاده گفت: گرمازدگی به سبب از دست دادن آب بدن، نمک بدن یا هر دو با هم رخ داده و به طور معمول در شرایطی دیده می شود که هوا گرم بوده و رطوبت هوا زیاد است.

وی افزود: تهوع، استفراغ، سرگیجه، ضعف، تحریک پذیری، رنگ پریدگی و گرفتگی عضلات، افت فشار خون، نبض ضعیف و تنفس سریع از مهمترین علائم گرمازدگی به شمار می رود و در موارد شدید ممکن است تشنج، کما و حتی مرگ نیز رخ دهد، اما خوشبختانه با رعایت نکات پیشگیرانه می‌توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از سالمندان، کودکان، افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابتی به عنوان گروه‌های پرخطر در ابتلاء به گرمازدگی نام برد و اظهار کرد: افراد برای پیشگیری از ابتلا به گرمازدگی بایستی سعی کنند در هوای گرم تا حد امکان از منزل خارج نشوند، در جای خنک و با تهویه مناسب استراحت کنند، از فعالیت‌های شدید بدنی پرهیز کنند، مایعات خنک به اندازه کافی بنوشند، لباس های نخی و مناسب بپوشند و در اتومبیل از کولر استفاده کنند و در صورت بروز علائم گرمازدگی حتماً به پزشک مراجعه کنند.

سلمان زاده تصریح کرد: درمان گرمازدگی به طور معمول شامل انتقال بیمار به محیطی خنک با تهویه مناسب و جبران آب و املاح از دست رفته تحت نظر پزشک و در مرکز درمانی است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار