تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۸۳۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح آب‌ شیرین‌ کن روستای شهید بهشتی شوش بهره‌برداری شد
  طرح آب شیرین کن روستای شهید بهشتی شوش روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری وجمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

  معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این آئین گفت: این طرح برای نخستین بار درکشور به عنوان پایلوت اجرا شده است.

سورنا ستاری با بیان اینکه طرح‌های مشابهی بزودی در ۲۰ روستای استان خوزستان اجرا می‌شود، افزود: این طرح با تکنولوژی روز وبا انرژی و کیفیت بهتر نسبت به طرح‌های قبل اجرا شده است.

استاندارخوزستان نیز در این آئین گفت: براساس قرارداد منعقد شده بین معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و آبفار کشور آب آشامیدنی با کیفیت برای استان خوزستان به ویژه روستاها تأمین می‌شود.

غلامرضا شریعتی افزود: این طرح از نظر انرژی و پساب برای استان خوزستان اهمیت فراوانی دارد.

مدیرکل آبفار خوزستان نیز اظهار داشت: طرح آب شیرین کن شهید بهشتی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در دهستان چنانه از توابع بخش فتح‌المبین به بهره‌برداری رسیده است.

عادل حرباوی ادامه داد: این طرح کیفیت آب آشامیدنی ۱۰ روستا با جمعیت بیش از سه هزار نفر را طبق استانداردهای بهداشتی، افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: این طرح ظرفیت تصفیه روزانه ۱۸۰ مترمکعب آب روستاهای شیخ‌علی (بهشتی)، محمد صافی، شهرک مجاهدین و مزعل ضمدی را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز دوشنبه در سفر یک روزه خود از دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهید چمران اهواز دیدن کرد و به دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان رفت.

ستاری همچنین برای شرکت در آئین بهره برداری از شرکت تولید خوراک دام طلایه داران امین دزفول در دانشگاه جندی شاپو این شهرستان حضور یافت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار