تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۸۳۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش به 20 هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی باغملک خسارت زد
سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان باغملک گفت: بیش از 20 هکتار از اراضی و زمین های کشاورزی باغملک در آتش سوخت.

بهروز کی شمس درخصوص چگونگی بروز این آتش سوزی اظهار داشت: بنا بر گزارشات رسیده در ساعت ۱۵:۳۰ آتش در بقایای محصولات کشاورزی حاشیه جاده روستای چشمه شیرین از توابع بخش مرکزی باغملک ایجاد شد و به دلیل شدت باد به سرعت به زمین‌های کشاورزی منطقه سرایت کرد.

وی افزود: باتلاش نیروهای آتش نشان و امدادرسان شهرستان و همچنین یاری اهالی منطقه، نیروهای مردمی، سمن‌ها و تعدادی از کشاورزان، آتش در ساعت ۱۹:۳۰ در منطقه درب قلعه تل مهار شد.

کی شمس در خصوص حجم خسارات این آتش سوزی گفت: بیش از هفت هکتار از مراتع و حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی برداشت شده در این آتش سوزی سوختند.

** مصدومیت ۲ آتش نشان

شهردار قلعه تل نیز با تایید سوختن خودروی آتش نشانی این شهر دراین حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای آتش نشان شهرداری قلعه تل در دقایق اولیه بروز این حادثه در محل حاضر شدند و عملیات خاموش کردن آتش را پی گرفتند اما با تغییر ناگهانی جهت وزش باد شعله‌های آتش به خودرو آتش نشانی رسید و در زمان کوتاهی در آتش سوخت.

علیرضا ره انجام افزود: در نتیجه تلاش همکاران ما برای خاموش کردن ۲ آتش نشان از نیروهای آتش نشانی شهرداری قلعه تل از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی سطحی شدند که هم اینک روند درمان آنها در بیمارستان باغملک ادامه دارد.

شهردار قلعه تل در پایان با اشاره به آمار بسیار زیاد عملیات آتش نشانی قلعه تل طی روزهای گذشته تصریح کرد: آتش نشانی قلعه تل فقط در ۲۰ روز گذشته بیش از ۳۰ عملیات خاموش کردن آتش را انجام داد و نداشتن خودرو آتش نشانی به عنوان یک تهدید، فرصت ارائه خدمت را برای حوادث احتمالی آینده از ما خواهد گرفت که امیدوارم با حمایت‌مقامات مسئول هر چه سریع‌تر بتوانیم خودرو آتش نشان جدیدی را در شهر قلعه تل داشته باشیم.

گفتنی است روز گذشته نیز سه آتش سوزی در نقاط مختلف شهرستان باغملک به صورت همزمان بروز کرد که با مدیریت ستاد مدیریت بحران فرمانداری باغملک هر سه آتش سوزی تا ساعات پایانی شب مهار شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار