تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۵۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوک بی برقی به شهروندان در گرمای کم سابقه اهواز
دمای هوا در اهواز به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده و مطابق پیش بینی ها روند افزایش دما در روزهای آینده نیز ادامه دارد قطعی مکرر برق در نقاط مختلف شهر نیز باعث کلافگی شهروندان شده است.

موج گرما در اهواز آغاز شده ساعت کاری ادارات این شهر مانند سایر شهرهای استان کاهش یافته است تا برق مشترکان خانگی به صورت پایدار تامین شود با این وجود در روزهای اخیر برق بسیاری از نقاط شهر با قطعی های موقت و اختلال همراه بوده است.

قطعی برق به ویژه در ساعات اوج گرما سبب شده تا شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

منجزی یکی از ساکنان کوی باهنر با انتقاد از قطعی برق در ساعت ۱۵ امروز دوشنبه گفت: هوا در اهواز به شدت گرم شده و قطعی مکرر برق سبب کلافگی مردم می شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی های ما در این شرایط خراب شدن وسایل برقی به دلیل نوسانات برق است، از مسئولان توزیع برق درخواست میکنیم دست کم قبل از قطعی برق مشترکان را در جریان بگذارند.

احمدی از ساکنان منطقه بهارستان هم در این خصوص توضیح داد: روز دوشنبه برق ساختمان ۲ مرتبه قطع شد که یکبار آن در اوایل صبح و یکبار دیگر در ساعت ۱۴ بود، انتظار می رود مسئولان مربوطه برای پایان دادن به این شرایط تمهیدات لازم را بیندیشند.

**مصرف برق در ساعات پیک بار علت قطعی برق

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کلانشهر اهواز علت قطعی مکرر برق در اهواز را مصرف بالا در ساعات پیک بار عنوان کرد و افزود: مصرف شبکه برق اهواز در روز دوشنبه ۲۰ خردادماه سال جاری ۱۶۰ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

علیرضا شکرخدایی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برق در اهواز تغییر کرده است گفت: روز گذشته از ساعت ۱۳ تا ۱۸ حدود ۱۳۵ مورد اتفاق از جمله فیوز سوختی، مشکلات سیم و کنتور در شبکه برق فشار ضعیف رخ داد.

وی توضیح داد: همچنین ۲ مورد گداختگی در برق فشار متوسط حادث شد، به دلیل مصرف بیش از اندازه برق نیز چهار خط از مدار خارج شدند.

شکرخدایی از شهروندان درخواست کرد برای استمرار خدمات رسانی در جهت حفظ و پایداری شبکه برق و تامین رفاه شهروندان درخواست می شود از لوازم غیر ضروری مانند لباسشویی و جاروبرقی در ساعات ۱۳ تا ۱۷ و از غروب آفتاب تا ۲۳ استفاده نکنند.

حدود ۱۴ هزار ترانس برق و چهار هزار کیلومتر خط فشار متوسط در کلانشهر اهواز وجود دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار