تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:اهواز در حوزه مراکز رشد از دیگر کلانشهرها عقب است
 استاندار خوزستان با اشاره به وجود استعداد و ظرفیت های خوب در دانشگاه های این استان گفت: شرایط لازم برای بارور شدن مراکز رشد در اهواز فراهم نشده و به همین دلیل نسبت به دیگر کلانشهرهای کشور عقب هستیم.

غلامرضا شریعتی دوشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهارداشت: از این معاونت تقاضا می‌شود که به اهواز با ظرفیت‌های عظیمی که دارد نگاه ویژه ای داشته باشد تا عقب ماندگی‌های موجود جبران شوند.


وی با اشاره به توافقنامه امضا شده بین وزرای وقت کار و ارتباطات در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی، ادامه داد: بر اساس این توافقنامه اقدامات خوبی از سوی فعالان فضای مجازی استان صورت گرفت و با توجه به مصرفی که وجود دارد محتوای کاربردی در بخش‌های مختلف از جمله کارآفرینی تولید شد.


نماینده عالی دولت در استان به جایگاه استان خوزستان در صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات ارزشمندی از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین جهاد دانشگاهی استان صورت گرفت.


وی ادامه داد: مته های حفاری از جمله ۱۰ کالای اساسی صنعت نفت است که در استان تولید آن انجام و وابستگی کشور به خارج از کشور قطع شد.


استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان سهم عمده‌ای در تأمین نیازهای صنعت نفت دارند، گفت: در تلاش هستیم که شرایط را برای رشد این شرکت‌ها فراهم کنیم و نخبگان، دانشجویان و مبتکران که در این زمینه می‌توانند کمک کنند؛ کارها را به صورت دانش بنیان انجام دهند.


شریعتی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقداماتی صورت گرفت که شامل سل تراپی، سلول‌های بنیادی و دارو سازی است.


نماینده عالی دولت در استان همچنین خوزستان را بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی در سطح کشور معرفی کرد و گفت: امسال با وجود بحران سیل تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان خریداری شده که این میزان از سال گذشته بیشتر است.


وی تصریح کرد: سالانه میلیاردها متر مکعب آب صرف تولید محصولات کشاورزی در استان خوزستان می‌شود و نیاز است این مصرف شکل بهینه‌تری پیدا کند تا با روش‌های مختلف کارهای ارزنده‌تری انجام شود.


شریعتی هوشمندسازی مصرف آب در بخش کشاورزی را با اهمیت خواند و خواستار همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تحقق برنامه‌های علمی و پژوهشی استان شد.


بر اساس این گزارش،پمپ‌های srp دانشگاه شهید چمران اهواز، مته های حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان و فشار سنج‌های درون چاهی شرکت‌های پارک علم و فناوری از جمله محصولات ویژه حاصل پژوهش حوزه علم و فناوری خوزستان در سال‌های گذشته است که جزو ۱۰ قلم کالای بسیار پیشرفته و پرکاربرد وزارت نفت هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار