تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۸۳۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ میلیارد مترمکعب آب با سیلاب وارد خوزستان شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: سیلاب فروردین ماه امسال ۴۰ میلیارد مترمکعب آب را وارد مخازن سدها و دشت های خوزستان کرد.

 کیامرث حاجی زاده عصر دوشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده شهرستان دشت آزدگان و هویزه اظهار کرد: زحمات زیادی در زمینه مدیریت سیلاب کشیده شد و بعد از حماسه دفاع مقدس مقابله با سیلاب واقعاً یک حماسه دیگر بود.

وی افزود: کار بزرگ جهادی را در مرحله آمادگی و مقابله با سیلاب انجام دادیم که در تاریخ ماندگار است.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان بیان کرد: سیلاب فروردین ماه امسال در خوزستان با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و مردم و بدون تلفات در استان مدیریت شد.

حاجی زاده گفت: سیلاب ۴۰ میلیارد مترمکعب آب با وارد مخازن سدها و دشت های خوزستان کرد.

وی ادامه داد: سیلابی که در فروردین ماه امسال رخ داد از نظر حجم آورد آب و میزان ورودی طبق گفته کارشناسان وزارت نیرو و اساتید دانشگاه در صد سال اخیر بی سابقه بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: منکر نقاط ضعف در مدیریت سیلاب نیستیم اما اینکه پای کار نبودیم را رد می کنم چون با همه توان و امکانات برای مقابله با سیلاب به صورت شبانه روز حضور داشتیم.

حاجی زاده اضافه کرد: جهاد کشاورزی خوزستان باید هرچه سریع تر نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده استان اقدام کند و سازمان برنامه و بودجه استان هم باید نقدینگی مورد نیاز را برای پرداخت خسارت تأمین کند.

وی گفت: بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان دشت آزادگان جز اولویت های نخست دولت و ما است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: سازمان آب و برق نیز خوزستان نیز باید هرچه سریع تر نسبت به لایروبی زهکش ها و کانال ها اقدام و پالایش و پخش نیز باید سوخت دستگاه هاچ ماشین آلاتی که در عملیات بازسازی مناطق سیل زده حضور دارند را تامین کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار