تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۳۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۵ میلیارد ریال به احیای نخیلات شادگان اختصاص یافت
مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: ۱۵ میلیارد ریال در گام نخست به احیای نخیلات شادگان که در خشکسالی پارسال و سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت شدند اختصاص یافت.

خلیل منیعات  اظهار داشت: سیل امسال به هفت هزار و ۷۰۰ هکتار نخیلات بارور و ۳۵۲ هکتار پاجوش در شادگان خسارت زد که برای احیای آنها نیاز به اعتبارات بیشتری است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکنون ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای احیای نخیلات شادگان اختصاص داده است که این اعتبار در صورت تامین صرف لایروبی انهار و زهکشی نخیلات می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: سیل باعث خسارت سنگینی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان شد و امیدواریم این خسارت ها از سوی دولت جبران شود.

منیعات گفت: شهرستان شادگان سالانه ۸۵ هزار تن خرما تولید می کند که سال گذشته به دلیل خشکسالی این میزان به ۴۵ هزار تن کاهش یافت.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن عملیات لایروبی نهرهای کشاورزی همچنین هفت هزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شادگان زیر کشت رفت.

شادگان دارای ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن نخلستان است.
تعداد نخل های شادگان سه میلیون اصله تخمین زده می شود.
زندگی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است. گندم، جو، شلتوک و صیفی‌جات مهمترین محصولات کشاورزی این شهرستان هستند.
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی خوزستان تبدیل کرده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار