تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴ هزار نفر در طرح ملی فشار خون در اندیمشک غربالگری شدند
 رییس مرکز بهداشت اندیمشک گفت:تاکنون ۱۴ هزار نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در اندیمشک غربالگری شده اند.

توفیق عنافچه افزود: طرح بسیج ملی مهار فشارخون برای افراد ۳۰ سال به بالا در تمام مناطق شهری و روستایی اندیمشک از ۱۸ خرداد آغازشده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد.

وی با اشاره به خطر نبود آگاهی نسبت به فشارخون گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد از مبتلایان به فشارخون بالا، از بیماری خود آگاهی ندارند و زمانی متوجه مشکل می‌شوند که به دلیل مشکلات شدید جسمی یا بروز حمله‌های قلبی به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: تمام واحدهای بهداشتی شماره یک دکتر خیر اللهی، شماره ۲ کوی شهدا، شماره ۳ کوی رسالت، شماره ۴ خ اسحاق روشنی، شماره ۵ کوی لور و ۱۱ و همچنین پایگاه‌های زیر پوشش این پنج مرکز، با همکاری فعال درمانگاه‌های بخش خصوصی و مطب‌ها در سطح شهر و ۷ مرکز دیگر در شهر آزادی، شهر چمگلک، دوکوهه، شهر حسینیه، شهر بیدروبه، جااردو و مازو این طرح را اجرا می‌کنند.

وی افزود: در ۳۲ خانه بهداشت در مناطق روستایی بخش الوار سنجش سلامت فشارخون به صورت رایگان انجام می‌شود ضمن اینکه در مجموع در شهرستان اندیمشک ۹۰ هزار نفر جامعه هدف در اجرای طرح هستند.

عنافچه گفت: کلیه افراد بالای ۳۰ سال، کلیه‌ی زنان باردار و بیماران کلیوی در تاریخ‌های عنوان شده برای مهار و بررسی وضعیت فشارخون خود با محل‌های تعیین شده مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ نفر کارشناس مربوطه برای اجرای این طرح ملی همکاری دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار