تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۸۳۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تبعات اجتماعی مدیریت سیلاب از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما بود
 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تبعات اجتماعی مدیریت سیلاب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که باید در زمان وقوع سیلاب مدنظر قرار بگیرد.

سردار حسن شاهوارپور در نشست تخصصی واکاوی سیلاب 97-98 که امروز 21 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همیشه و در مقاطع مختلف در خوزستان سیلاب داشته‌ایم و در این زمینه باید به مساله سیلاب در خوزستان توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: در زمان تصمیم‌گیری برای مدیریت سیلاب در زمان وقوع آن، تبعات اجتماعی مدیریت سیلاب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما بود تا بتوانیم مردم را از خسارت‌های احتمالی نجات دهیم و شاهد کمترین خسارت‌ها در این زمینه باشیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اهمیت اغناسازی مردم در زمان وقوع سیلاب تصریح کرد: در زمان وقوع سیلاب، اغنا سازی مردم مساله‌ای بود که با آن مواجه بودیم و مردم باور نمی‌کردند سیلابی با این حجم به سوی خانه‌های آن‌ها روانه شده است و در این زمینه زمان زیادی صرف راضی کردن مردم برای ترک خانه‌ها و مناطق شد.

شاهوارپور عنوان کرد: مردم تا آخرین دقایق مقاومت می‌کردند زیرا بضاعت مالی مردم نزدیک به صفر بود و از این رو تا اخرین لحظه نمی‌توانستند خانه و زندگی خود را ترک کنند زیرا باید اندکی دارایی‌های خود را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد: در سیلابی که رخ داد، حدود 40 هزار نفر روستاها را تخلیه نکردند و در محاصره سیلاب بودند و مجبور بودیم از طریق هلی‌کوپتر و سایر ماشین آلات نسبت به خدمات رسانی به آن‌ها اقدام کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در بخش مدیریت سیلاب یکی از موضوعات بسیار مهم مساله حوزه اجتماعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شاهوارپور عنوان کرد: نباید مردمی را که در پایین دست سدها قرار دارند فراموش کرد زیرا این مساله خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از سیلاب آینده نیازمند کار جهادی در استان هستیم. باید همه دستگاه‌ها با هم‌افزایی سیل‌بندها را تقویت کنند و روستاهایی که احتمال آبگرفتگی دارند را در مقابل سیلاب تقویت کنیم تا اتفاقات امسال مجددا رخ ندهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار