تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۸۳۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیل ‌۱۴۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی حمیدیه وارد کرد
معاون فرماندار‌ حمیدیه با بیان اینکه سیل ‌۱۴۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی حمیدیه وارد کرد، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه‌ای شهرستان در سیل اخیر به شدت آسیب دیده و بیشترین خسارت در بخش مسکن و کشاورزی است. ‌
هومن طهماسبی بیرگانی اظهار داشت: مسئله سیل در دستور کار فرمانداری و مسئولان شهرستان است و به شکل روزانه این موضوع رصد و پیگیری  می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به وضعیت سیل زدگان، افزود: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در عید فطر، جلسه ویژه بحران  در استانداری برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی وضعیت سیل زدگان، تصمیمات مناسبی در حوزه‌های بهداشتی و آموزشی و خدماتی مورد تصویب قرار گرفت.

معاون فرمانداری حمیدیه درباره وضعیت مسکن سیل‌زدگان شهرستان اظهار داشت: در سیل اخیر 22 روستای حمیدیه در محاصره سیل بودند که مطابق ارزیابی‌ کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به یازده روستایی که دچار آبگرفتگی شدند بیش از 20 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان معین کرمان در حمیدیه مستقر است. در بخش مسکن بیش از 1870 پرونده مسکن شهری و روستایی تشکیل شده است، بسیاری از این پرونده‌ها برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند.

طهماسبی گفت: در بخش مسکن 20 مورد آواربرداری کامل صورت گرفته و 260 تن سیمان بین مردم توزیع شده است.

وی درباره خسارت بخش کشاورزی حمیدیه گفت: حمیدیه یک منطقه مستعد کشاورزی است که در سیل اخیر متاسفانه بیش از 140 میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شد. با پیگیری‌های صورت گرفته برای جبران خسارت وارده به بخش کشاورزی، مجوز کشت تابستانه بدون محدودیت برای کشاورزان صادر شد.

معاون فرماندار اظهار داشت: در بخش کشاورزی بیش از 1400 پرونده برای کشاورزانی که از سیل ضرر دیدند تشکیل شده است. در مجموع در حمیدیه بیش از 10 هزار هکتار زمین کشاورزی خسارت صدرصدی دیده است.

طهماسبی با اشاره به خسارت سیل به بخش راه‌های ارتباطی اظهار داشت: حدود 60 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان از سیل آسیب دیدند که در این بخش نیز 20 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی همچنین در ارزیابی وضعیت آب روستایی بیان داشت: یکی از دغدغه مسئولان مساله بهداشت عمومی است. سیل حدود نیم میلیارد تومان به شبکه آب روستایی و به تاسیسات آب شهری نیز 5 میلیارد خسارت وارد کرده است.

این مسئول شهرستان ادامه داد: وضعیت روستاهای این شهرستان پایدار شده و تنها روستای حمدان سلچه در وضعیت اسکان موقت قرار دارد که در این روستا نیز کانکس، برق، آب شرب و کولر تدارک دیده شده است.

وی درباره پایداری شبکه برق نیز اظهار داشت: با وجود آسیب های که سیل به شبکه توزیع وارد کرده است ولی برق تمامی مناطق پایدار و مشکلی از این حیث نداریم.

معاون فرمانداری حمیدیه در زمینه وضعیت آموزش و پرورش و مدارس گفت:سیل به 60 مدرسه روستایی و شهری خسارتی در حدود 50 میلیارد تومان وارده کرده است. جبران تحصیلی دانش‌آموزان یکی دیگر از مسایلی است که در اولویت فرهنگی فرمانداری است.

وی با اشاره به تلاش‌های مسئولان برای راه اندازی واحدهای تولیدی اظهار داشت: کارشناسان صنعت و معدن خسارت وارده به واحدهای صنعتی شهرستان را بیش از 2 میلیارد تومان ارزیابی کردند که امیدواریم به زودی مشکل این واحدها رفع شود.

این مسئول شهرستان حمیدیه با اشاره به خسارت وارده به بخش‌های فرهنگی و ورزشی بیان داشت: سیل به زیرساخت های فرهنگی، مساجد و پایگاه های بسیج نیز آسیب زیادی وارد کرده است. در بخش حوزه روانی و اجتماعی نیز بسیاری از خانواده ها نیاز به رسیدگی دارند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار