تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۸۳۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 کتابخانه عمومی در خوزستان آماده بهره برداری است
مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: 12 کتابخانه عمومی در مناطق کم برخوردار خوزستان آماده بهره برداری است.

روز منصور کوهی رستمی روز سه شنبه در آئین افتتاحیه کتابخانه عمومی روستای سوره خرمشهر اظهار داشت: در سال گذشته ساخت سه کتابخانه تکمیل شد و امسال نیز چهار کتابخانه از لحاظ ساختمانی و تجهیزاتی نیز تکمیل شده و امید است ظرف هشت ماه آینده هشت کتابخانه باقی مانده نیز به چرخه کتابخانه های عمومی استان اضافه شود.

وی با بیان اینکه بیشتر این کتابخانه ها در مناطق کم برخوردار استان ساخته شده‌اند، گفت: راه اندازی کتابخانه ها در مناطق کم برخوردار اثرگذاری فرهنگی خود را خواهند داشت و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

کوهی رستمی افزود: ما در تلاش هستیم که کتابخانه ها علاوه بر کارکرد مرسوم خود، یک مرکز فرهنگی و اجتماعی و محل تبلور مباحث اجتماعی و فرهنگی نیز باشند تا رشد فرهنگی را در جامعه محقق کنیم.

وی گفت: در سال ۱۳۹۶ به اعضای کتابخانه های استان ۸۵۰ هزار جلد کتاب امانت دادیم و با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار جلد رسیده که این آمار برگرفته از سامانه‌های آنلاین کتابخانه های استان است و هیچ دخل و تصرفی در آن وجود ندارد.

کتابخانه عمومی روستای سوره امروز با حضور مسئولان استانی و محلی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی افتتاح شد.

روستای سوره یکی از روستاهای مسیر شلمچه و دارای چهار هزار نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار