تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۸۳۵۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۹ مرکز پیوند مغز استخوان در کشور فعال است
پدر پیوند مغز استخوان کشور گفت: ۱۹ مرکز پیوند مغز استخوان در کشور راه اندازی شده است که خوزستان و کرمانشاه از جمله فعال ترین مراکز پیوند هستند.

پروفسور اردشیر قوام زاده سه شنبه در آیین چهارمین سالگرد پیوند مغز استخوان خوزستان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: ۱۲ هزار پیوند مغز استخوان در کشور انجام شده است و بیماران نیازمند به پیوند بهتر است پیشنهاد پیوند کردن مغز استخوان را بپذیرند و هیچ مشکلی برای دهندگان ایجاد نمی شود.

وی افزود: پیوند مغز استخوان برای ۷۰ نوع بیماری مختلف قابل انجام است و باید از سلول درمانی و سلول های بازساختی نیز در مراکز پیوند استفاده شود.

قوام زاده بیان کرد: ارزانترین و باصرفه ترین درمان، پیوند مغز استخوان و پیوند سلول های بنیادی است چون بعد از گذشت ۳۰ سال از انجام پیوندهای مغز استخوان حدود ۶۷ تا ۷۰ درصد زنده هستند و زندگی می کنند.

پدر پیوند مغز استخوان کشور ادامه داد: انشالله به زودی اتفاقات خوبی در حوزه تاثیر سلول درمانی در سرطان پستان و لنفوم به وقوع می پیوندد.

وی تاکید کرد: در خوزستان باید مرکزی برای ورزش و نرمش بیماران نیز ایجاد شود.

**۱۵۴ مورد پیوند مغز استخوان در خوزستان

رییس مرکز پیوند مغز استخوان خوزستان نیز گفت: تاکنون ۱۵۴ مورد پیوند مغز استخوان شامل ۱۲۹ مورد پیوند در بزرگسالان و ۲۵ مورد پیوند در کودکان دراین مرکز انجام شده که از این تعداد ۳۹ مورد پیوند آلوژن و مابقی پیوند اتولوگ به ثبت رسید و میزان موفقیت در حد ۹۰ درصد بوده است.

دکتراحمد احمد زاده دیلمی افزود: این مرکز از نظر امکانات جزء مراکز برتر کشور و از نظر تخصص از مراکز خوب کشور است.

**بیمارستان سرطان به زودی در خوزستان کلنگ زنی می شود

دکتر نوذر درستان معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برای احداث بیمارستان سرطان با ۴۰۰ تخت در خوزستان از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مجوز گرفته شده که امید است ظرف یک تا ۲ ماه آینده کلنگ زنی شود.

**ضرورت ایجاد بانک پیوند

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حوزه سلامت نیز اظهار داشت: ضرورت ایجاد بانک پیوند در کشور و هر شهری از اولویت های بزرگ جامعه دانشگاهی است و درمان بیماری های ارثی و سرطانی نیازمند افزایش آگاهی عمومی و مشارکت جمعی و خیرین است.

وی ادامه داد: تلاش های زیادی در دانشگاه در سال های اخیر صورت گرفته و نشانه رسیدن دانشگاه به جایگاه حقیقی این است که امروز هیچ خوزستانی نیازمند انجام خدمات تخصصی و فوق تخصصی به خارج استان نیست.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار