تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۸۳۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار: ایجاد صنایع تکمیلی در گتوند ضروری است
فرماندار گتوند با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: ایجاد صنایع تکمیلی در گتوند ضروری است.

 عبدالرضا احسانی نیا روز یکشنبه در دیدار مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر دزفول (شمال خوزستان) در فرمانداری گتوند افزود: شهرستان گتوند با داشتن زمین‌های مستعد، از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی برخوردار است به طوری که محصولات کشاورزی بخش عقیلی با توجه به کیفیت بالا در سطح کشور شناخته شده هستند.

وی گفت: برخی محصولات کشاورزی در برخی فصول بازار خوبی ندارند و روی دست کشاورزان می‌مانند که می‌توان با ایجاد صنایع تکمیلی آنها را از کشاورزان خریداری کرد.

فرماندار گتوند افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان گتوند می‌تواند در حمایت از کشاورزان، توسعه و صادرات و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در این منطقه اثرگذار باشد.

وی در خصوص کشت شلتوک در شهرستان گتوند گفت: کشت این محصول در ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان پیش بینی شده ضمن اینکه جلوگیری از تخریب اراضی در این کشت از دغدغه‌های ما است.
احسانی نیا با بیان اینکه مناطق مستعد، زیر کشت شلتوک می‌روند، افزود: بنا نداریم تمام اراضی را زیر کشت شلتوک ببریم.
وی گفت: برای کشت تابستانه دیگر محصولات نیز مشکل آب نداریم و صد در صد مجوز داده می‌شود.

هیچ جاده چهارخطه ای در گتوند وجود ندارد

فرماندار گتوند با اشاره به مشکلات زیرساختی این شهرستان گفت: هیچ جاده چهار خطه ای در شهرستان گتوند وجود ندارد حال آنکه جاده شاهرگ حیاتی برای توسعه هر منطقه است.

وی افزود: اغلب جاده‌های گتوند، کم عرض و دارای پیچ‌های تند و حادثه خیز هستند که لازم است اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با جدیت به توسعه راه‌های این شهرستان ورود کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گتوند اظهار داشت: این شهرستان با وجود اقدامات انجام شده و داشتن ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف همچنان با مشکل مواجه است.

گتوند در بخش گردشگری ظرفیت بالایی دارد

فرماندار گتوند گفت: دره و آبشارهای پل پرزین، ساحل رودخانه کارون، بخش سرسبز عقیلی، باغات مرکبات و سفره خانه‌های سنتی، آرامگاه قیصر امین پور، پارک کوهستان، دریاچه پشت سد تنظیمی گتوند و سد گتوند علیا، امامزاده محمد بن زید (ع و شیخ سلیمان از جمله آثار تاریخی و دیدنی شهرستان گتوند هستند.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل گتوند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور افزود: شهرستان گتوند با داشتن ۲ سد عظیم گتوند علیا و سد تنظیمی گتوند و همچنین عبور رودخانه کارون از این شهرستان ظرفیت سرمایه گذاری در بخش گردشگری را دارد که باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

رفع مشکلات واحدهای ناحیه صنعتی گتوند در حال پیگیری است
فرماندار گتوند با بیان اینکه تعدادی از واحدهای ناحیه صنعتی ان شهرستان بدلیل بدهی، بازار فروش و دیگر مشکلات نیمه فعال و غیر فعال هستند، گفت: واحدهای تولیدی خوبی در این ناحیه صنعتی وجود دارد که تلاش بر این است به چرخه تولید بازگردند.

وی با اشاره به نقش شهرک صنعتی گتوند در راستای کارآفرینی در این شهرستان افزود: رفع مشکلات واحدهای صنعتی گتوند با جدیت در حال پیگیری است.
فرماندار گتوند با بیان اینکه برخی از طرح‌های اجرایی در این شهرستان به دلیل تخصیص ندادن آب بلاتکلیف مانده اند، گفت: نشست‌های مختلفی با مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس و برخی از مسئولان برای بررسی و رفع مشکلات این طرح‌ها برگزار شده است.

جذب سرمایه گذار در گتوند در دستور کار قرار دارد
فرماندار گتوند با بیان اینکه کمیته‌ای برای جذب سرمایه گذار در این شهرستان تشکیل شده است، گفت: با چند سرمایه گذار مذاکره کرده ایم و در حال پیگیری برای رفع مشکلات آنها برای سرمایه گذاری هستیم.
وی ادامه داد: اگر تمام طرح‌های گردشگری، کشاورزی و تولیدی در این شهرستان به خوبی اجرا شوند و واحدهای صنعتی به چرخه تولید برگردند، حدود ۲ هزار فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می‌شود.
احسانی نیا افزود: نشست‌های هم اندیشی متعددی با دهیاران و شوراها، معتمدین شهرها و روستاها، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستانی و استانی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و دیگر مسائل شهرستان برگزار شده است.

سدهای گتوند در کنترل سیلاب نقش مهمی داشتند

فرماندار گتوند با اشاره به سیلاب اخیر در استان خوزستان گفت: سد گتوند علیا و سدتنطیمی در سیل اخیر توانستند بخش زیادی از سیلاب و بارندگی‌های بالادست در حوزه کارون را کنترل و مهار کنند.

وی با بیان اینکه حجم مخزن سد گتوند علیا پنج هزار و ۸۲ میلیون متر مکعب است، افزود: این سد توانست بخش زیادی از سیلاب را مهار و از بروز یک خسارت بزرگ در استان جلوگیری کند.

فرماندار گتوند خاک حاصلخیز، معادن، کشاورزی، منابع آبی و نفتی، سرمایه انسانی، ۲ سد گتوند علیا و سد تنظیمی و اصطبل‌های پرورش اسب را از ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد و از اصحاب رسانه خواست در معرفی این ظرفیت‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار