تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۸۳۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همه بازیکنان استقلال خوزستان سهمیه لیگ برتری هستند

 تمامی بازیکنان فصل گذشته تیم استقلال خوزستان حتی بازیکنان زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ این تیم نیز سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند.

 بازیکنان جوان تیم فوتبال استقلال خوزستان که از لیگ برتر به لیگ دسته اول فوتبال کشور سقوط کرده است، با یک چالش جدی مواجه شده‌اند و به نظر می‌رسد این امر مانع از حضور آنها در بین تیم‌های لیگ برتری برای فصل آینده خواهد بود.

براساس قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران، بازیکنان رده سنی بزرگسال و زیر ۲۳ سال تیم‌هایی که به لیگ یک سقوط می‌کنند، جزو ۶ سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند و بازیکنان رده سنی امید (زیر ۲۱ سال) و جوانان (زیر ۱۹ سال) این تیم‌ها جزو شش سهمیه لیگ برتری به حساب نمی‌آیند.

این موضوع باعث می‌شد تا تعدادی از بازیکنان جوان زیر ۲۱ یا ۱۹ سال تیم استقلال خوزستان برای فصل جدید شانس ادامه بازی در تیم‌های مختلف لیگ برتری را داشته باشند اما اعلام این خبر که تمامی این نفرات جوان برای فصل جدید جزو شش سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند شوک بزرگی به جوان‌های آبی‌پوش خوزستانی است.

متأسفانه در فصل گذشته با توجه به اینکه آکادمی باشگاه استقلال خوزستان ثبت رسمی نشده بود، این تیم نتوانست هیچ‌کدام از بازیکنان جوان خود را در لیست نفرات رده سنی امید (زیر ۲۱ سال) یا جوانان (زیر ۱۹ سال) به سازمان لیگ معرفی کند و به همین دلیل تمامی نفراتی که فصل گذشته برای استقلال به میدان رفتند امسال جزو ۶ سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند.

استقلالی‌ها در لیست فصل گذشته تعداد ۱۸ بازیکن بزرگسال، سه بازیکن زیر ۲۵ سال و ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال به سازمان لیگ معرفی کردند که در این فصل هرکدام از آنها قصد انتقال به تیم دیگری داشته باشد جزو ۶ سهمیه لیگ برتری خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار