تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۶۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی خوزستان:پایگاه‌های مرزبانی و دریابانی خوزستان توسعه می‌یابند
 فرمانده مرزبانی استان خوزستان با بیان اینکه پایگاه‌های مرزبانی و دریابانی در این استان توسعه می یابند گفت:افزایش امکانات، توسعه پایگاه‌ها ، پاسگاه ها و تجهیز آنها در خوزستان در دستور کار قرار دارند.

 سردار لطفعلی پاکباز یکشنبه در آئین معارفه فرمانده جدید دریابانی بندر ماهشهر امنیت را نخستین شاخصه در توسعه همه جانبه کشور دان و افزود: پیشرفت جامعه و توسعه جز با تأمین امنیت حاصل نمی‌شود. امروز مرزبانی به عنوان یک نیروی دفاعی در کنار دیگر نهادها و ادارات و دستگاه‌ها مشغول صیانت از مرزهای آبی و خاکی کشور است.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: خدمت در دریا بسیار متفاوت از خدمت در خشکی است و سختی کار، ارزش کار دریابانان را دو چندان کرده است.

سردار پاکباز تصریح کرد: مرزنشینان هم نقش مهمی در تأمین امنیت مرزها دارند و به نوعی مرزبانان کشور به شمار می‌روند، ابزار اصلی کار مرزبانی در انجام مأموریت‌های خود توکل به خداوند و رعایت مقررات و قانون است.

فرمانده مرزبانی خوزستان همچنین از تلاش برای توسعه پایگاه‌های مرزبانی و دریابانی استان خبر داد و گفت: صیانت از زیرساخت‌های اقتصادی حوزه استحفاظی مرزبانی خوزستان نقش مهمی در توسعه استان دارد که با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان خلوص در نیت و صحت در عمل را دو شاخصه لازم مهم در انجام مأموریت‌های مرزبانی دانست و گفت: مرزبانی استان خوزستان تمام تلاش خود را برای انجام مأموریت‌های محوله به کار بسته است.

دریابانی در خط مقدم مبارزه با پدیده قاچاق است

امام جمعه بندر ماهشهر نیز در این آئین گفت: پدیده قاچاق ضربه بسیار سنگینی به اقتصاد وارد می‌کند و در شرایط کنونی و وجود تحریم‌ها و مشکلات متعدد در کشور این ضربه سنگین‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: مرزبانی و دریابانی نقش مهمی در مبارزه با پدیده قاچاق و جلوگیری از ضربه به اقتصاد کشور دارد و باید این نهاد نظامی مهم تقویت شود.

وی اظهار داشت: اگر امروز مستکبرانی همچون آمریکا جرأت طمع کردن به آب و خاک این مملکت اسلامی را ندارند به دلیل رشادت و دلاورمردی مرزبانان و دریابانان کشور است.

امام جمعه بندر ماهشهر افزود: همه نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج و ناجا با اتحاد مثال‌زدنی و منسجم در حال دفاع از کشور هستند و مواضع قدرتمندانه رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی و برکت این حضور و انسجام است.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: اقتدار امروز کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های مرزبانانی است که از پاک‌ترین نیروهای نظامی کشور به شمار می‌روند.

دریابانی بندر ماهشهر از اعتبارات شورای راهبردی بی بهره مانده است

فرمانده پیشین دریابانی بندر ماهشهر نیز در آئین تودیع خود گفت‌: کشف بیش از سه تن مواد مخدر در مدت اخیر، نشان از اهمیت منطقه و دریابانی بندر ماهشهر در بحث مبارزه با قاچاق دارد.

سرهنگ ایرج زکوی افزود: با این وجود شورای راهبردی ریالی به دریابانی بندر ماهشهر اختصاص نداده و هیچ کمکی به دریابانی از این بحث نشده است.

فرمانده پیشین دریابانی بندر ماهشهر اظهار داشت: بسیاری از مسئولان شهرستان حتی آدرس دریابانی را نیز بلد نیستند و این نشانه مظلومیت دریابانی است.

سرهنگ زکوی افزود: روش قاچاق تغییر کرده و به سمت دریا آمده است، قاچاقچیان با استفاده از قایق‌های ۳۵۰ اسب بخار اقدام به قاچاق می‌کنند که عملاً با استفاده از این شناورها تعقیب آنها غیر ممکن است.

در این آئین سرهنگ اکبر راشدنیا بعنوان فرمانده جدید دریابانی بندر ماهشهر معارفه شد.

بندر ماهشهر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار