تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۸۳۶۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رکوردشکنی مصرف برق در خوزستان برای دومین‌بار در خرداد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، گفت: یکشنبه هفته جاری برای دومین بار در خرداد امسال، با رشد یک هزار و ۱۱۷ مگاوات آمپری مصرف برق در خوزستان، از رکورد پیک سال گذشته عبور کردیم.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با مصرف 8 هزار و ۲۷ مگاوات آمپر رشد ۱۳.۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال رخ داد و این رشد مصرف رکورد پیک 7 هزار و ۹۵۱ مگاوات هفته گذشته خوزستان را نیز شکست.

وی افزود: پیک بار در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در ماه‌های تیر و مرداد رخ داده بود ولی امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون ۲ بار در خرداد اتفاق افتاده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه روند مصرف برق در استان همچنان در مدار افزایش است، تصریح کرد: اگر مصرف برق بر همین مدار ادامه داشته باشد، پرباری برای شبکه خطراتی خواهد داشت و ممکن است بعضی از تجهیزات دچار مشکل شده و نیاز به جایگزینی یا تعمیر داشته باشند.

دشت بزرگ ادامه داد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.

وی عنوان کرد: پایداری و مدیریت شبکه یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان است و باید به این مساله مهم توجه ویژه شود. مصرف کنندگان برق، نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آن‌ها می‌خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار