تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۸۳۶۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
ظرفیت دانشگاه های هلند برای اجرای طرح های آبرسانی و کشاورزی خوزستان به کار گرفته می شود
استاندار خوزستان با اشاره به چند سفر هیات هلندی به خوزستان گفت: خوزستان از ظرفیت های علمی دانشگاه های هلند برای اجرای برخی پروژه ها از جمله طرح آبرسانی و طرح جامع کشاورزی این استان استفاده می کند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه شب پس از نشست با هیات هلندی در محل استانداری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای برخی از پروژه‌های بزرگ خوزستان ازجمله پروژه آبرسانی غدیر، طرح جامع آب و کشاورزی استان، با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های داخلی، و نیز استفاده از ظرفیت و تجارب دانشگاه‌های هلندی از دو سال گذشته برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی افزود: مدتی پیش یک گروه از ایران به همین منظور به هلند سفر کرد و یک هیات هلندی نیز چند بار به خوزستان سفر آمده و تفاهمنامه همکاری امضا شد.


استاندار خوزستان ادامه داد: امید است این تفاهمنامه به خوبی عملیاتی شود و بتوانیم با برنامه ریزی مناسب و صحیح توسعه زیرساخت‌ها را شاهد باشیم و شرایط را برای رفاه هر چه بهتر مردم فراهم کنیم.

*توسعه منطقه مهدیس شدت می‌یابد

وی همچنین به برگزاری جلسه بررسی مشکلات منطقه مهدیس و اسلام آباد اهواز اشاره کرد و گفت: در این نشست هماهنگی لازم برای برطرف کردن این مشکلات در دستور کار قرار گرفت.

شریعتی افزود: قرار شد در منطقه مهدیس پروژه‌های آب، فاضلاب و گاز و همچنین آسفالت با سرعت بیشتری اجرا شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین مقرر شد با مشارکت بخش خصوصی و ارایه یک مدل جدید پروژه خط اصلی آبرسانی منطقه اسلام آباد در مدت یک ماه و انشعابات فاضلاب نیز حداکثر در مدت هفت ماه انجام شود.

وی بیان کرد: زیرسازی و آسفالت مناطق مهدیس و اسلام اباد نیز سریع‌تر از گذشته در حال انجام است.

شریعتی گفت: جاده شرق به غرب اهواز پس از بلوار آیت ا… بهبهانی به سمت منطقه مهدیس نیز به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت و شرایط تردد در شرق اهواز بهبود پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین قرار شد آسفالت مناطق مختلف به ویژه منطقه سه شهرداری اهواز به صورت ویژه انجام شود.

وی گفت: هماهنگی لازم بین شرکت های آب و فاضلاب و شرکت گاز انجام شده تا پیش از اینکه شهرداری در زمینه آسفالت وارد عمل شود این زیرساخت‌ها انجام شود تا نیازی به شکافتن مسیر نباشد و نارضایتی مردم را شاهد نباشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار