تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۳۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۶ هزار هکتار از اراضی شمال خوزستان به کشت پاییزه و زمستانه اختصاص یافت
 مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری دز گفت: افزون بر ۵۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال خوزستان به کشت پاییزه و زمستانه اختصاص یافته است.

یعقوب کرمی افزود: با توجه به شرایط مناسب بارندگی در فصل زراعی گذشته محدودیتی در میزان قراردادهای زراعی در نظر گرفته نشده است و مشترکان طرف قرارداد شرکت علاوه بر استفاده از بارش‌های مطلوب از ظرفیت کامل کانال های آبیاری نیز بهره گرفتند.
وی بیشترین سطح زیر کشت را مربوط به محصول گندم دانست و گفت: ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشت شده به این محصول استراتژیک اختصاص یافت.
به گفته وی هرساله در فصل پاییز و زمستان بیش از ۳۰ محصول مختلف در شبکه های آبیاری شمال خوزستان تولید می‌شود که از عمده ترین آنها می‌توان به گندم، چغندر قند، محصولات گلخانه‌ای، پیاز، سیب زمینی، کاهو و سبزیجات برگی اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت آبیاری شمال خوزستان همچنین از آغاز عقد قرارداد محصولات تابستانه در امور مشترکین شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی خبر داد و گفت: با بارش‌های خوب سال زراعی جاری و تمهیدات اندیشیده شده در مجموعه سازمان آب وبرق خوزستان و شرکت بهره برداری شمال خوزستان، پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت محصولات تابستانه در این منطقه افزایش قابل توجهی داشته باشد.
کرمی از کشاورزان خواست به منظور برنامه ریزی مناسب تأمین و توزیع آب با مراجعه به امور مشترکین شرکت نسبت به ثبت قرارداد خود اقدام کنند.
شرکت بهره برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک مدیریت تأمین و توزیع آب در زمین‌های کشاورزی محدوده شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار