تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وارد مدار شدن مخزن آب جدید در اهواز
سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت : بزودی مخزن 50 هزار متر مکعبی آب در اهواز وارد مدار می شود.

 محمد صادق حقیقی پور در گفتگوی ویژه خبری شبکه خوزستان با موضوع مشکلات قطعی و کم فشاری آب کلانشهر اهواز با اعلام این خبر افزود : این مخزن در منطقه منبع آب قرار دارد که در صورت نیاز از آن استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روزانه 300 مورد عملیات و اتفاقات آب و فاضلاب در اهواز صورت می گیرد اظهارداشت : از این تعداد 250 مورد در خصوص فاضلاب و 50 مورد مربوط به آب است.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد : 70 درصد آب اهواز را تصفیه خانه شماره 2 در کیان آباد تامین می کند که براساس اعلام مشاور اتریشی باید در سال 1387 از مدار خارج می شد .
حقیقی پور با بیان اینکه قرار بود باوامی که بانک جهانی به آب و فاضلاب اهواز داد، تصفیه خانه جدیدی ساخته می شد، گفت : بخشی از این وام پرداخت شد اما به علت تحریم ها بخش دیگر این وام تاکنون داده نشده است.
وی مهمترین مشکلان آب و فاضلاب اهواز را ساخت و ساز بی رویه ، انشعابات غیر مجاز در حاشیه شهر و اصلاح نشدن شبکه آب و فاضلاب بیان و تاکید کرد : بزودی با اقداماتی که در حال انجام است فشار آب در شرق اهواز افزایش و 100 کیلومتر از شبکه اصلاح می شود.
سرپرست شبکه آب و فاضلاب اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت آب شرب اهواز نسبت به گذشته مطلوب و بهتر شده است گفت : 65 درصد آب شرب اهواز از کرخه ، 16 درصد از شوشتر و مابقی از رودخانه کارون که وضعیت آب مطلوبی دارد تامین می شود.
حقیقی پور افزود : براساس طرح غدیر آب از سد کرخه و دز برای اهواز تامین و 13 هزار متر مکعب آن با ساخت تصفیه خانه های کوت امیر ، شیبان و کیان آباد تصفیه و وارد مدار خواهد شد.
وی همچنین ضمن عذرخواهی از مردم بخاطر مشکلات آب و فاضلاب در اهواز و تاکید بر حل این مشکلات از راه اندازی پنج تصفیه خانه جدید در استان در امسال خبر داد.

:
:
:
آخرین اخبار