تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۳۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبرسانی از طرح غدیر به خرمشهر ۵۰ درصد کاهش یافت
رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر گفت: آبرسانی از طرح غدیر به این شهرستان به دلیل شکستگی در خط انتقال و واگذاری انشعاب های جدید به صنایع خرمشهر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

غلامرضا پورجلالی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین ۹۸ در محل فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه طرح غدیر برای آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر و روستاهای مسیر این شهرها احداث شد افزود: قرار نبود فروش آب از خط غدیر به صنایع انجام شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بخشی عظیمی از آب طرح آبرسانی غدیر برای مصرف صنایع به شهرک صنعتی خرمشهر منتقل می‌شود که این امر کاهش روزانه آب به تأسیسات آبرسانی خرمشهر را به دنبال داشته است.

رئیس امور آب و فاضلاب خرمشهر همچنین در خصوص تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز زائران اربعین امسال که از مرز شلمچه راهی کربلای معلا می‌شوند اظهار داشت: با این روند قطعاً در اربعین امسال با مشکل آب آشامیدنی برای زائران اربعین مواجه خواهیم شد.

پورجلالی افزود: همچنین در گذشته از ایستگاه پمپاژ شهدای شلمچه در مسیر روستاهای این منطقه خط انتقال آبی برای روستاهای مسیر اجرا شده که اکنون آبفای روستای این خط انتقال آب را قطع کرده و از این ایستگاه آبرسانی تحت فشار انجام می‌دهد.

وی با تشریح وضعیت فاضلاب در گذرگاه مرزی شلمچه گفت: برای حل مشکل فاضلاب موکب‌های مستقر در مسیر گذرگاه مرزی شلمچه تعدادی کانال تخلیه فاضلاب ساخته شده مع هر موکب در ایام اربعین می‌بایست یک دستگاه ماشین تخلیه فاضلاب آماده در کنار موکب خود داشته باشند تا مجاری فاضلاب سر ریز نشوند.

وی بیان داشت: با وجود مشکلات فوق آبفای شهری و روستایی خرمشهر آمادگی خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین را دارند و نیروهای این ۲ دستگاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین وارد عمل می‌شوند.

۳۷ هزار اشتراک آب در شهرستان خرمشهر وجود دارد.

طرح آبرسانی غدیر شامل ۹۵۰ کیلومتر لوله گذاری است که در گام نخست آب آشامیدنی پنج شهرستان اهواز، هویزه، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر را تا مین می‌کند.

طرح آبرسانی غدیر که آب آن از دریاچه سد کرخه تا می ن می‌شود به ۲۵ شهر و یک هزار و ۶۰۸ روستای خوزستان آبرسانی می‌کند.
در گام نخست آب با لوله یک هزار و ۸۰۰ میلیمتری به آبادان، خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان و هویزه منتقل شد.
مسئولیت انتقال آب تا دروازه شهرها برعهده سازمان آب و برق و توزیع آن در شهرها وظیفه شرکت آبفا در هر شهرستان است.

به گزارش ایرنا مدیر توزیع برق جنوب نیز در این نشست کارشناسی که با محور آماده سازی مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین برگزار شد گفت: در سال گذشته به منظور خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه افزایش ظرفیت برق به تعداد مواکب مستقر در این گذرگاه مرزی ایجاد شد.

اکبر ناصری رعایت حریم شبکه برق از سوی مواکب را لازم و ضروری خواند و گفت: مواکبی که حریم شبکه برق را رعایت نمی‌کنند برق به آنها داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۰ روز مانده به ایام اربعین شبکه برق شلمچه به صورت جهادی ساماندهی می‌شود.

۵۰ میلیارد ریال برای آسفالت پارکینگ مرز شلمچه نیاز است

شهردار خرمشهر در این نشست زیرسازی و آسفالت پارکینگ خودروها در مرز شلمچه را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه احتمال بارندگی در ایام اربعین وجود دارد برای ساماندهی پارکینگ خودروها در مرز شلمچها ۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

داود دارابی جانمایی محل استقرار تاکسی‌های خرمشهر و آبادان در مرز شلمچه را خواستار شد و گفت: با توجه به ازدحام جمعیت و ترافیک در ایام اربعین تاکسی‌های خرمشهر و آبادان باید جانمایی شوند.

ایجاد زیرساخت‌ها در مرز شلمچه اولویت کاری است

سرپرست فرمانداری خرمشهر در این نشست اولویت کاریدر مرز شلمچه را ایجاد زیر ساخت‌ها عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف اند زیرساخت‌های مورد نیاز در مرز شلمچه را ایجاد کنند تا در ایام اربعین با مشکل مواجه نشویم.

کورش مودت ساماندهی و توسعه پارکینگ خودروهای زائران در مرز شلمچه را ضروری دانست و گفت: سرویس‌های بهداشتی، تأمین آب شرب سالم، تأمین وسایل خنک کننده و سایر امکانات لازم باید برای زائران اربعین در این گذرگاه مرزی مهیا شود.

وی تعریض جاده یادمان شهدای شلمچه را یادآور شد و گفت: پلیس راهور در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان بر تعریض جاده یادمان شهدای شلمچه تاکید کرد.

امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به وظایف محوله در راستای خدمت به زائران اربعین حسینی با جدیت وارد عمل شوند.

حجت الاسلام محمدجواد عادل پور افزود: با توجه به اینکه زمان کمی به ایام اربعین مانده مسئولان نباید نسبت به رفع نواقص در مرز شلمچه سهل انگاری کنند.

اربعین پارسال حدود ۵۰۰ هزار نفر از گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر تردد کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار