تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۸۳۶۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشی از تکدی‌گری در اهواز سازمان یافته است

 معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز گفت: بخشی از متکدیان در اهواز به صورت صنفی، گروهی، سازمان یافته و باندی فعالیت می کنند و برای عموم مردم و امنیت شهر مشکل ایجاد می کنند.

سید مجید صالحی ظهر امروز دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان اهواز اظهار کرد: وجود متکدیان در شهر باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و حواشی شده است.

وی افزود: حضور متکدیان با وضع و ظاهر نامناسب در خیابان‌ها و معابر عمومی شهرها مشکل بزرگی است که وجه شهر را زشت کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز تصریح کرد: در برخی قسمت‌ها ساماندهی متکدیان و رسیدگی به وضعیت آنها بهتر و بیشتر بوده است و در برخی جاهای دیگر دستگاه‌های مسئول در بحث متکدیان باید با جدیت بیشتری ورود کنند.

صالحی گفت: از نظر فرمانداری و استانداری به عنوان نمایندگان دولت در استان، وضعیت در بحث متکدیان مطلوب نیست و ضعف‌هایی در بحث مقابله با وضعیت تکدی گری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیران ادارات باید در جلسات حضور داشته باشند یا اینکه افراد را با اختیار تام بفرستند تا تصمیماتی که گرفته می‌شود اجرایی شود و وقتی هم از ما تلف نشود.

معاون فرماندار اهواز تأکید کرد: حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در جلسات ستاد ساماندهی متکدیان اهواز باید پررنگ‌تر و جدی تر باشد.

صالحی یادآور شد: بسیاری از اتفاقات و اقداماتی که باید در حوزه اجتماعی و رسیدگی به وضعیت متکدیان انجام شود نیازمند اعتبارات است.

وی افزود: بخشی از مشکل متکدیان در اهواز ناشی از مشکلات اقتصادی جامعه و بخش دیگر به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی است و در بخش دیگر هم افراد به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای تکدی گری می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز بیان کرد: بخشی از متکدیان در اهواز به صورت صنفی، گروهی، سازمان یافته و باندی فعالیت و برای عموم مردم و امنیت شهر مشکل ایجاد می‌کنند.

صالحی اضافه کرد: متکدیان مخل نظم و امنیت عمومی هستند و عوامل مخل نظم باید به صورت جدی توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برچیده شوند.

وی با اشاره به حضور خیران در زمینه مدرسه سازی و امور خیریه و عام المنفعه یادآور شد: می‌توان از حضور خیران در زمینه ساماندهی متکدیان استفاده کرد و فضاها و مکان‌هایی برای افرادی که درآمد کافی و سرپناه ندارند، فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز افزود: موضوع کودکان کار نیز چهره شهر را ناخوشایند کرده است و آسیب‌هایی متوجه این کودکان می‌شود.

صالحی بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق کودکان کار به دلیل آن کاری که می‌کنند درگیر مشکلات جسمی و روحی و روانی هستند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر کودکان کار شناسایی و ساماندهی نشوند به دام افراد تبهکار می‌افتند و طعمه اهداف نامشروع آنها می‌شوند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار