تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۶۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراکز توزیع مرغ در خوزستان مجوز دریافت کنند
رییس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه تمام مراکز توزیع مرغ در استان برای ادامه فعالیت باید مجوز پخش دریافت کنند گفت:از یکم تیرماه با مراکز متخلف فاقد مجوز پخش مرغ در استان خوزستان برخورد می شود.

 بهرام جباری دوشنبه در نشست قرارگاه اقتصادی در محل سراسری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: ۹۰ درصد مراکز پخش مرغ به دلایل مختلف تنها مجوز خرده فروشی دارند در حالی که وارد کار توزیع و پخش می شوند که این موضوع باعث تخلف در توزیع و پخش مرغ در استان می شود.

وی گفت: بیشتر مراکز پخش مرغ در استان هویت ندارند ولی برای فرار از مالیات مجوز پخش را دریافت نمی کنند همین باعث اختلال در سیستم پخش مرغ در بازار استان و نوسان و گران شدن این محصول غذایی می شود.

رییس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: یکی از عوامل نوسان در قیمت مرغ کشتار روز در استان وجود واسطه گران و همین پخش کننده های بی هویت و بدون مجوز است.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز درادامه این نشست بیان کرد: برای تعیین قیمت مرغ کشتار روز در بازار استان بهترین راهکار این است که قیمت مصوب این محصول (۱۱۵ هزار ریال) ثابت نگه داشته شود و میانگین قیمت مرغ کشتار روز در کشور به طور روزانه رصد شود و با محاسبه آن با قیمت مصوب، قیمت مرغ را کاهش داد، هم اکنون قیمت مرغ در بسیاری از استان های دیگر کمتر از خوزستان است.

قاسم کوره چینی با اشاره به وضعیت قیمت برخی کالاها در استان ادامه داد: در حال حاضر درحوزه روغن نباتی، قیمت روغن آفتابگردان از سایر روغن ها بالاتر است، در بحث شکر با توزیع مناسب شکر در سطح بازار استان موفق به شکست قیمت این کالا شدیم که در ماه های اخیر بسیار افزایش یافته بود.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهوازگفت: در تمام فروشگاه ها و مغازه های استان شکر بسته بندی و فله با قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار ریال موجود است، واکنون قیمت شکر از هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال در ۲ ماه اخیر به هر کیلوگرم ۴۲ هزار ریال کاهش یافته است.

وی گفت: ۲ مجوز ۵۰۰ تنی شکر در شرکت غله استان وجود دارد که برای توزیع در بازار از سازمان صنعت، معدن وتجارت استان درخواست صدور حواله دارند.

کوره چینی اظهار داشت: از یکم مرداد ماه تا یکم آذر ماه هرسال واردات برنج ممنوع می شود که همین موضوع باعث افزایش قیمت این کالا و فراهم شدن زمینه سودجویی برای برخی افراد می شود و لازم است برای کاهش محدودیت در واردات برنج با وزارت خانه و دستگاه های مربوطه صحبت و رایزنی شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار