تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۳۶۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکل تامین آب اهواز چه زمانی حل می‌شود؟
سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: به زودی و در راستای حل مشکل تامین آب برخی از مناطق اهواز، یک مخزن 50 هزار متر مکعبی آب در این شهرستان وارد مدار می‌شود.
صادق حقیقی پور درباره مشکلات قطعی و کم فشاری آب کلانشهر اهواز اظهار کرد: به زودی مخزن ٥٠ هزار متر مكعبی واقع در مخازن حصيرآباد از طريق تصفيه‌خانه شماره يك وارد مدار خواهد شد تا مشکل تامين آب اكثر مناطق اهواز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه 300 مورد عملیات و اتفاقات آب و فاضلاب در اهواز صورت می‌گیرد، افزود: از این تعداد 250 مورد در خصوص فاضلاب و 50 مورد مربوط به آب است و نیروهای عملیاتی نسبت به حل این مشکلات اقدام می‌کنند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: 70 درصد آب اهواز را تصفیه‌خانه شماره 2 در کیان آباد تامین می‌کند و براساس اعلام یک شرکت مشاور اتریشی، این تصفیه‌خانه باید در سال 1387 از مدار خارج می‌شد.

حقیقی پور با بیان اینکه قرار بود با وامی که بانک جهانی به شرکت آب و فاضلاب اهواز می‌دهد، تصفیه خانه جدیدی ساخته شود، گفت: بخشی از این وام پرداخت شد اما به علت تحریم‌ها بخش دیگر این وام تاکنون داده نشده است و همین مساله باعث شده تا در بحث احداث تصفیه‌خانه آب در اهواز با مشکل مواجه شویم.

وی در خصوص مهمترین مشکلات آب و فاضلاب اهواز عنوان کرد: در این زمینه مهمترین مسایل بحث ساخت و ساز بی رویه، انشعابات غیرمجاز در حاشیه شهر و اصلاح نشدن شبکه آب و فاضلاب است. بزودی با اقداماتی که در حال انجام است فشار آب در شرق اهواز افزایش و 100 کیلومتر از شبکه اصلاح می‌شود.

سرپرست شبکه آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه وضعیت آب شرب اهواز نسبت به گذشته مطلوب و بهتر شده است، ادامه داد: در حال حاضر 65 درصد آب شرب اهواز از کرخه ، ١٠ درصد از شوشتر و مابقی از رودخانه کارون که وضعیت آب مطلوبی دارد، تامین می‌شود.

حقیقی پور خاطرنشان کرد: براساس طرح غدیر آب از سد کرخه و دز برای اهواز تامین و تصفیه‌خانه‌های جديد در محل‌های کوت امیر، شیبان و کیان آباد به ظرفيت ١٣ متر مكعب بر ثانيه ساخته و وارد مدار خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار