تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۶۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:
به زندگی در جمع مردم مستضعف افتخار می کنم
جت الاسلام والمسلمین موسوی فرد به حضور میدانی خود در جمع مردم منطقه اهواز اشاره نمود و با بیان این که همواره به زندگی در جمع مردم مستضعف افتخار می کنم، خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مناطق و در میان مردم سیل زده از عرصه های پرافتخار ایران اسلامی به شمار می رود که چهره زیبایی از ایثار و خودگذشتگی را به منصه ظهور رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، دوشنبه شب در جلسه طلاب و فضلای خوزستانی مقیم قم که در مسجد المهدی (عج) قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور طلاب و فضلای این استان، تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق درک ایام الله را اعطا نموده، از کرامت واصله خویش بی نصیبمان نگرداند.

وی در ادامه ضمن ابلاغ سلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مردم خوزستان به ویژه طلاب این منطقه، اظهار داشت: انسان کامل باطن همه خوبی های عالم بوده و در فرازهای زیارت جامعه کبیر آغاز و انجام و نیز ریشه و باطن همه خوبی ها را انسان کامل و وجود مقدس امام(ع) ذکر نموده است؛ خداوند متعال حجت الهی را برای قرار دادن دست ما در دست انسان کامل خلق نموده اند که رسیدن به این مهم نیازمند کسب شرایطی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که برای همراهی با صادقین که همان اهل بیت علیهم السلام هستند، در ابتدا باید خود را با بندگی و روزه داری پالایش نموده، صلاحیت همراهی با امام(ع) را کسب نماییم.

وی در ادامه به حدیثی از اهل بیت علیهم السلام اشاره نمود و ابراز داشت: همراهی و معیت با انسان کامل از بهترین نعمات کریمانه خداوند متعال است؛ تمسک به ثقل اکبر و ثقل اصغر دو گوهر گران بها که در مقام تکوین هر دو کلمه الله و در عرض یکدیگر هستند، توفیقی الهی است؛ انسان برای راهیابی به باطن آن نیازمند پاکیزگی و پالایش است تا لیاقت همراهی را کسب نماید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد افزود: اگر ما طلاب علوم دینی، درون خود را پاک نگردانیم همچون آتش زیر خاکستر عمل خواهیم نمود و برای بر افروخته شدن، تنها یک طوفان ناملایمات کافی است تا ما را به سمت تباهی و گمراهی خود و اطراف سوق دهد.

وی با بیان این که همه همواره در عرصه آزمون الهی قرار داریم، خاطرنشان کرد: یکی از اساتید علوم دینی به طلاب می فرمودند اگر در مقام بحث، هم مباحثه ای مطلب را بهتر از شما مطرح کند، اگر بپذیری، خوشا به سعادتت و اگر نپذیرفتی، بدان که در عرصه اجتماعی هیچ گاه ظرفیت و تحمل رقابت را نخواهی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این که اساتید و بزرگان حوزه، تبلیغ معارف دینی را وظیفه الهی خویش می دانستند و در مقابل ناملایمات سر تعظیم فرو نمی آوردند تا در برابر آزمون و امتحان الهی سربلند قرار گیرند.

وی به سیره علمای دین و تجربیات تبلیغی ایشان اشاره نمود و با تأکید بر این که آزمون های الهی فرصتی هستند که تکرار نمی شوند، ابراز داشت: خداوند متعال نعمت ها و برکات خویش را از راه هایی که به فکر انسان خطور نمی کند، بر بندگان صالح اش سرازیر می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت های خطیر امامت جمعه اشاره نمود و اذعان داشت: آمایش سرزمینی و تحلیل محیطی نسبت به تمام استان به صورت جزء جزء، بخش بخش و روستا به روستا، از جمله برنامه های پیش روی دفتر امام جمعه به شمار می رود.

سخنران نشست حادثه اخیر سیل در منطقه خوزستان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: برگرداندن آسایش و آرامش به حادثه دیدگان سیل اخیر از مهمترین و اولویت های اساسی دفتر امام جمعه به شمار می رود، تا بتوان مشکلی از مشکلات مردم را کاهش داد.

*‌به زندگی در جمع مردم مستضعف افتخار می کنم

وی به حضور میدانی خود در جمع مردم منطقه اهواز اشاره نمود و با بیان این که همواره به زندگی در جمع مردم مستضعف افتخار می کنم، خاطرنشان کرد: حضور طلاب در مناطق و در میان مردم سیل زده از عرصه های پرافتخار ایران اسلامی به شمار می رود که چهره زیبایی از ایثار و خودگذشتگی را به منصه ظهور رساند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: حضور روحانیت در داستان سیل، تأثیرات عمیقی را در میان مردم ایجاد نموده، دسیسه و نقشه های چندین دهه فعالیت مخرب جریان های فکری انحرافی را بر ملا و نابود ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر راه اندازی بانک اطلاعات آمایش سرزمینی در حوزه های مختلف تخصصی استان خوزستان تأکید نمود و ابراز داشت: بحث اشتغال از معضلات بزرگی است که مشکلات عدیده ای چون مباحث سرقت و اعتیاد را دامن گیر جوانان منطقه نموده است؛ امیدواریم با همفکری دوستان بتوانیم در عرصه اشتغال جوانان به دستاوردهای ارزشمندی دست یابیم.

* تقدیر از تلاش های مجاهدانه آیت الله جزایری 

وی ضمن تقدیر از تلاش های مجاهدانه فقیه عالیقدر آیت الله جزایری، تقویت حوزه های علمیه را از برنامه های مهم دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم ضمن راه اندازی تیم های تخصصی، از ظرفیت همفکری و حضور میدانی طلاب و فضلا حداکثر استفاده را داشته از ظرفیت عظیم نخبگان فرهنگی و تبلیغی بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، تصریح کرد: بحث اشتغال از عمده ترین دغدغه هایی است که نیازمند همدلی و همیاری مدیران و مسئولان استانی و حضور میدانی فعالان اقتصادی است، تا بتوان با بهبود این موضوع و برداشتن موانع پیش رو، در مقابل معضلات اجتماعی ایستادگی نماییم.

 

:
:
:
آخرین اخبار