تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۶۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۶ هزار تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی در خوزستان خریداری شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت :۴۶ هزار تن دانه روغنی کلزا به نرخ تضمینی ، در سال زراعی جاری از کشاورزان خوزستانی خریداری شد.

خدارحم امیری زاده با اشاره به اینکه کار برداشت و خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان پایان یافته افزود: این میزان خرید از ۲۳ هزار هکتار زمین های کشاورزی در مناطق شمالی، غربی و جنوب شرقی خوزستان انجام شد.
وی نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا را در خوزستان ۳۳ هزار و ۷۰۰ ریال بیان کرد و افزود: بهای خرید این محصول به حساب کشاورزان واریز شد.
امیری زاده با بیان اینکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خوزستان در مقایسه با سال زراعی قبل، ۱۶ هزار تن افزایش نشان می دهد افزود: همه محصول دانه کلزا به کارخانه های روغنی کشی خارج از خوزستان حمل شده است.
خوزستان در خصوص صنایع فرآوری و تبدیلی با ضعف های عمده ای رو به رو است که همین نقص، کشاورزان خوزستانی را به شدت متضرر و آسیب پذیر کرده که نمونه بارز آن کشت چغندر قند و بروز مشکلات حمل و نقل آن به استان های دیگر است.
به گزارش ایرنا در جریان سیلاب فروردین امسال حدود هفت هزار هکتار از زمین های زیرکشت کلزا که به بار نشسته بود دچار آبگرفتگی شد و از بین رفت.
سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش تر پیش بینی کرده بود در سال زراعی جاری حدود ۶۰ هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود ولی با بروز سیلاب اخیر، این رقم محقق نشد.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ حدود ۶۰ هزار هکتار از زمین های خوزستان زیرکشت دانه روغنی کلزا می رود.
حدود ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی و نیشکری خوزستان در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شد و حدود ۸۷ هزار میلیارد ریال خسارت به بهره برداران محلی و شرکتی این استان وارد شد.

استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۱۶.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی و عمل آوری ۱۲۴ نوع محصول به لحاظ کمیت و تنوع در تولیدات کشاورزی، رتبه نخست کشوری را دارد.

قرار است با اجرای کامل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب، تولید محصولات کشاورزی و باغی استان خوزستان به رقم ۲۵ میلیون تن برسد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار