تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصفیه خانه های خوزستان با مشارکت هلند توسعه می یابد
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه از حدود ٢ میلیون متر مکعب آب که در خوزستان تولید می شود حدود ٥٠ درصد آن هدر می رود گفت: تصفیه خانه های خوزستان از لحاظ کمی و کیفی با مشارکت کشور هلند توسعه می یابد.

صادق حقیقی پور روز سه شنبه در نشست با هیاتی از شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسان مشاور دزآب در اهواز بیان کرد: شرکت آبفای خوزستان دومین شرکت از لحاظ تامین آب در کشور است؛ ۳۰ درصد آب های سطحی در خوزستان جاری هستند و تامین آب شهرهای خوزستان از طریق رودخانه ها و آب های سطحی با استفاده از تصفیه خانه های بزرگ انجام می شود.

وی افزود: تامین آب شهرهای خوزستان توسط ٣٠ تصفیه خانه بزرگ و ٢ هزار کیلومتر خط انتقال آب و ١٠ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب صورت می گیرد.

حقیقی پور با اشاره به اصلاح و بازسازی هزار کیلومتر شبکه آب و توسعه سیستم جمع آوری فاضلاب در خوزستان گفت: ما در زمینه تولید و توزیع آب به شدت به دنبال این هستیم وضعیت خودمان را بهبود ببخشیم و با همین هدف در ۲ سال گذشته حدود هزار کیلومتر اصلاح شبکه آب، اصلاح و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در خوزستان کار اجرایی انجام شده است.

وی افزود: با وجود هزینه سنگین، کیفیت آبی که به مردم خوزستان می دهیم مناسب نیست و ۲ دلیل عمده آن "فرسودگی شبکه و تاسیسات" و " نبود استفاده از فناوری روز دنیا" است که قصد داریم با استفاده از تکنولوژی کشورهای اروپایی این کیفیت را ارتقا دهیم.

مدیر عامل آبفای خوزستان با اشاره به وضعیت فاضلاب در خوزستان گفت: در بحث فاضلاب ٥٠٠ میلیون متر مکعب فاضلاب خام و تصفیه نشده وارد منابع آبی می کنیم که از لحاظ شاخص های زیست محیطی و مسایل بهداشتی نیازمند آن هستیم که در این زمینه اقدامات جدی را آغاز کنیم.

حقیقی پور ادامه داد: خوزستان نیازمند کار جدید در زمینه آب و تاسیسات تولید، توزیع آب و شبکه های جمع آوری فاضلاب است که باید این اقدامات را با فوریت انجام دهیم.

رییس هیات مدیره آب و فاضلاب خوزستان از اجرای طرح فاضلاب شهر مسجد سلیمان خبر داد و بیان کرد: توسعه و جمع آوری شبکه فاضلاب شهر مسجد سلیمان هم اکنون در مرحله مناقصه است که سرمایه گذاران خارجی می توانند در این مناقصه شرکت کنند.

حقیقی پور اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز واقع در چنیبیه و پنج تصفیه خانه در سوسنگرد، هویزه، چمران، شوشتر و دزفول وجود دارد که شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسان مشاور دزآب می توانند از این تصفیه خانه ها دیدن، و ما آماده همکاری با این شرکت ها در جهت ارتقا و نوسازی آنها هستیم.

وی ادامه داد: ارتقا و توسعه تصفیه خانه های فاضلاب و جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون از مهمترین اولویت های وزیر نیرو در استان خوزستان است.

جلسه ارتقاءو علاج بخشی تصفیه خانه های اهواز، آبادان، خرمشهر و سوسنگرد با شرکت تریپل اچ از کشور هلند و شرکت مهندسان مشاور دزآب برگزار شد.

بنابریان گزارش، مشکل قطعی و افت فشار آب شرب در بسیاری شهرهای خوزستان از جمله اهواز، آبادان و رامهرمز، و نیز معضل پس زدن فاضلاب شهری پس از بارندگی ها به ویژه در اهواز موجب گلایه شدید شهروندان شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار