تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۸۳۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهی باغ ویلاهای دزفول در دستور کار است
ساماندهی باغ ویلاهای دزفول در دستور کار است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه ساماندهی باغ ویلاهای دزفول در دستور کار است، گفت: دستور توقف صدور مجوز این باغات صادر شده است.

محمد حیدری پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست با رئیس اداره محیط زیست دزفول، محیط بانان و انجمن های مردم نهاد زیست محیطی در محل فرمانداری اظهار کرد: محیط زیست و آنچه که در محیط زیست وجود دارد متعلق به تمام جامعه بشری است؛ بنابراین مسئولیت محیط بانان و متولیان این حوزه در شهرستان صرفاً محدود به جغرافیای دزفول نیست بلکه آنچه که در سبد اخلاص به عنوان کار و خدمت قرار می گیرد مربوط به تمام ایران است.

وی با بیان اینکه محیط بانان، پاسداران حریم محیط زیست هستند، افزود: اقدامات و زحمات محیط بانان در کشور و به تبع شهرستان دزفول مخلصانه است و قطعاً خداوند نیز جزای این عمل خیر و توام با اخلاص را به این افراد در این دنیا و آخرت خواهد داد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: یکی از بهترین مشاغل که تمام جذابیت ها و سختی های معطوف به عمل خیر در آن نهفته است، کاری است که محیط بانان انجام می دهند. محیط بانان از همه حواشی کاری در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی به دور هستند که این یک امتیاز مثبت تلقی می شود.

حیدری با اشاره به اشراف بر کمبودهای حوزه محیط زیست گفت: کمبودهای زیادی در حوزه زیرساخت ها و امکانات محیط زیستی شهرستان وجود دارد که تلاش ما باید در جهت رفع این کمبودها باشد. هر چند با توجه به شرایط شهرستان و تنوع ماموریتی که محیط زیست دارد و قلمروهای حفاظت شده ای که در سطح شهرستان دزفول وجود دارد شاید کماکان این مشکلات و کمبودها تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تلاش و رویکرد ما باید معطوف به حل اینها باشد؛ بنابراین امیدوارم که در سال ۹۸ با برنامه ریزی های انجام شده در نظام برنامه ای و بودجه، بخشی از مسائل محیط زیست شهرستان را بتوانیم به صورت اصولی برطرف کنیم.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بر لزوم فرهنگ سازی در جهت تصحیح باورهای نادرست زیست محیطی تاکید کرد و گفت: آتش زدن مزارع، جنگل ها و بیشه زارها ناشی از فرهنگ و باور ناثوابی است که از گذشته دور تاکنون کشاورزان ما و افراد مختلف داشته اند که متاسفانه این امر ناپسند در ایام تابستان شدت گرفته و خسارت های زیست محیطی زیادی بر مردم و محیط زیست وارد می کند.

حیدری عنوان کرد: لازم است این معضل زیست محیطی که طی این مدت نیز گسترش یافته و شاهد آتش سوزی های گسترده مزارع در نقاط مختلف شهرستان هستیم که مورد انتقاد و اعتراض مردم و دوستداران محیط زیست است با همت بلند محیط بانان اصلاح و به حداقل برسد و در آینده نیز به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که این معضل به نقطه صفر برسد.

وی با اشاره به نقش کارآمد و موثر انجمن ها، مجموعه انجمن صنفی نظام کشاورزی و دستگاه های دیگر در زمینه رفع این معضل، ادامه داد: در غفلت دستگاه های دولتی و اداری، این انجمن های محیط زیستی هستند که بایستی مدافع محیط زیست باشند؛ انجمن های محیط زیست آنچه که در خلأ و مورد غفلت است را پیگیری کنند و گزارش آن را به ما در فرمانداری ارائه دهند تا تحت نظارت ما، بیش از این محیط زیست مورد تعرض دیگران قرار نگیرد.

سوء مدیریت در باغ ویلاها

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول به ناهنجاری و سوءمدیریت در خصوص باغ ویلاهای شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: طرح ساماندهی باغات شهرستان دزفول در دستور کار قرار دارد. مجوزهایی که در گذشته بدون برنامه و رویکرد مناسب صادر شده و هرکسی صاحب باغ و ویلا شده و از حق مجاز خود نیز تجاوز کرده، متناسبت با شرایط شهرستان دزفول نیست.

حیدری اضافه کرد: به معنای دیگر کارکرد این باغ ویلاها کارکرد مناسبی نبوده و اخلاق اسلامی در آنجا در خیلی از موارد رعایت نمی شود به گونه ای که اعتراضات و شکایات متعددی از این باغات بدست ما رسیده است که باید به آنها رسیدگی شود و در دستور کار قرار بگیرد.

وی از دستور توقف صدور مجوز باغات شهرستان خبر داد و گفت: این مهم انجام شده و به دهیاران و بخشداران و اداره جهاد کشاورزی نیز ابلاغ شده که هیچ زمینی را جهت تفکیک و تغییر کاربری مجوز صادر نکنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: اگر مورد جدیدی نیز مشاهده شد قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت ضمن اینکه لازم است آنچه که در گذشته اتفاق افتاده نیز اصلاح شود و در آینده نیز اجازه تغییر کاربری به هیچ باغی داده نخواهد شد.

حیدری در پایان از زحمات تک تک محیط بانان و مجموعه مدیریتی اداره محیط زیست شهرستان دزفول تقدیر بعمل آورد و اقدامات آنان را شایسته و کارآمد تلقی کرد.

در ابتدای این نشست حاضرین مشکلات و چالش های حوزه محیط زیست را به طور مفصل بیان کردند و در انتهای جلسه نیز از اعضای فعال انجمن ها، کارمندان محیط زیست و محیط بانان فعال شهرستان تقدیر به عمل آمد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار