تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تذکر کتبی به رئیس‌جمهور و طرح سؤال از وزیر نیرو در خصوص مشکلات خوزستان
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: طرح سؤال از وزیر نیرو درخصوص علت قطعی آب روستاهای رامهرمز و رامشیر و تذکر کتبی به رئیس‌جمهور درخصوص افزایش حقوق 25 درصدی کل خوزستان و سهمیه ویژه استخدامی برای خوزستان تحویل هیات رئیسه شد.

اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس اظهار کرد: حدود 20 روستا در شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر در فصل گرما با قطعی آب مواجه هستند و آب‌‎رسانی با تانکر صورت می‌گیرد که نبود تانکر برای آب‌رسانی نیز یکی از مشکلات جدی در منطقه است.

وی افزود: قطعی آب از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و حتی در برخی از روستاها به صورت مقطعی با قطعی برق هم مواجه هستیم.

محمدیان با اشاره به ضعف عملکرد وزارت نیرو در خوزستان و شهرستان‌های خوزستان، عنوان کرد: علی‌رغم این‌که وزیر نیرو قول تأمین آب رامهرمز و رامشیر با توجه به اصلاح شبکه آب‌رسانی از خروجی سد جره رامهرمز به روستاها را دادند ولی تاکنون این آب‌رسانی صورت نگرفته است.

وی گفت: آب رامهرمز با ای‌سی بالای 3 هزار مناسب آشامیدن نیست و حدود 3 ماه است که درگیر انتخاب پیمانکار و آغاز کار هستند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس در همین راستا از تدوین و ارائه طرح سؤال از وزیر نیرو به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: در این طرح سؤال علت قطعی آب برخی شهرهای استان خوزستان از وزیر نیرو سؤال شده که وزیر نیرو موظف به پاسخگویی به این سؤالات در کمیسیون‌‌ها و صحن علنی مجلس است.

محمدیان با اشاره به تذکر کتبی امروز خود به رئیس‌جمهور، اظهار کرد: درحالی‌که تمام خوزستان درگیر جنگ بود اما بیش از 16 شهر خوزستان جز مناطق جنگی محسوب نشدند که این موضوع یک تبعیض و بی‌عدالتی است.

وی افزود: انتظار داریم تمام کارکنان شاغل و بازنشسته استان خوزستان از مزایای 25 درصد افزایش حقوق بهره‌مند شوند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس در خصوص تذکر دوم خود به رئیس‌جمهور، عنوان کرد: استان خوزستان هرساله شاهد مهاجرت و درخواست انتقالی کارکنان دولت به دیگر استان‌های خوش آب‌وهوا است و عدم وجود نیروی کافی در ادارات باعث نارضایتی مردم شده است.

وی گفت: بیش از 60 هزار پست خالی در استان وجود دارد که نیازمند این است که دولت سهمیه ویژه‌ای برای استخدام در ادارات دولتی خوزستان در نظر بگیرد.

محمدیان گفت: دولت به بهانه افزایش هزینه‌ها مجوز استخدام در ادارات دولتی را نمی‌دهد و اگر هم مجوزی صادر شود بسیار محدود است و پاسخگوی استان نیست.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار