تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۸۳۷۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دیدار مدیرعامل منطقه آزاد اروند با وزیر صمت مطرح شد؛
ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق/مشکلات تجارت در منطقه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از شرایط و مشکلات ثبت سفارش در مناطق آزاد تا تجارت با کشورهای همسایه در دیدار با وزیر صمت مطرح شد.
  اسماعیل زمانی در تشریح دیدار با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: در این نشست که با حضور سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند و عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، مسائل مهمی در حوزه صنایع و تجارت منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: از شرایط و مشکلات ثبت سفارش در مناطق آزاد تا تجارت با کشورهای همسایه در دیدار با وزیر صمت مطرح شد.

زمانی تصریح کرد: همچنبن مقرر شد منطقه آزاد اروند به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت با کشور عراق در زمینه ایجاد و احداث شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق مذاکره کند.
 
وی افزود: استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ صنایع و موافقت نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با وزارت صمت مسائلی بود که بیان شد و مورد مساعدت وزیر قرار گرفت و مقرر شد این تبصره و موافقت نامه مذکور، صنایع مناطق آزاد را نیز شامل شود.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به کالای همراه مسافر، مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز صنایع در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: بزودی دستورات لازم در مورد ثبت سفارش و ابلاغ لیست کالاهای مجاز همراه مسافر توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت داده خواهد شد.

زمانی از پیگیری وضعیت خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی دپو شده در بندر خرمشهر توسط هیات دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این ها موارد و موضوعاتی بود که امروز در این دیدار مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار