تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد مصرف برق در خوزستان نگران کننده است

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: رشد قابل توجه مصرف برق در خوزستان در حالی که هنوز وارد تابستان نشده ایم، نگران کننده است.

محمود دشت بزرگ اظهار کرد: روز یکشنبه ساعت گذشته با مصرف هشت هزار و ۲۷ مگاوات رشد ۱۳.۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل رخ داده است.

وی بیان کرد: این رشد مصرف که عددی قابل تأمل است رکورد پیک هفت هزار و ۹۵۱ مگاوات هفته قبل را نیز شکسته است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: پیک بار در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ در ماه‌های تیر و مرداد رخ داده بود ولی امسال به دلیل گرمای هوا و رشد مصرف، تاکنون دو بار در خرداد ماه اتفاق افتاده است.

دشت بزرگ با ابراز نگرانی نسبت به رشد قابل توجه مصرف برق تاکید کرد: اگر مصرف برق بر همین مدار ادامه داشته باشد پرباری برای شبکه خطراتی خواهد داشت و ممکن است بعضی از تجهیزات دچار مشکل شوند و نیاز به جایگزینی یا تعمیر داشته باشند.

وی تصریح کرد: مدیریت مصرف به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای استفاده صحیح از وسایل برقی مورد نیاز به خصوص در ساعت‌های اوج مصرف (ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان پایداری و مدیریت شبکه را یک مقوله مشارکتی با همکاری مصرف کنندگان توصیف کرد و گفت: مصرف کننده ها نقش اصلی را در مدیریت شبکه بر عهده دارند و از آنها می‌خواهیم در پایداری شبکه برق حتی با خاموش کردن یک لامپ غیر ضروری سهیم باشند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار