تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۷۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت یک هزار و 100 تن محصول کلزا در ایذه
مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: یک هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شد.
مصطفی هنرمندیان در گفتگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر اردیبهشت آغاز شده بود، اظهار کرد: سیل فروردین ماه و توفان و باد شدید اواسط اردیبهشت، صدمات زیادی به مزارع کلزا وارد و برداشت این محصول را نیز با تاخیر مواجه کرد.

وی افزود: اگر این مشکلات پیش نمی آمد پیش‌بینی می شد که از مزارع ایذه بیش از هزار و ۸۰۰ تن کلزا برداشت شود اما با توجه به وضعیت پیش آمده یک هزار و 100 تن دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان برداشت شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: ارقام کشت شده کلزا در سال زراعی جاری شامل هایولا ۴۰۸۵، هایولا ۵۰، هایولا ۴۲۰، تراپر و آگامکس بود که از کیفیت بالایی برخوردار بودند و محصول خوبی به ما دادند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت کلزا در ایذه یکهزار و ۵۴۰ هکتار بوده است که به دلایل مختلف مانند آبگرفتگی مزارع اطراف تالاب بندون، سطح قابل برداشت به یک هزار و ۳۰۰ هکتار رسید.

هنرمندیان با بیان اینکه همه مبالغ مربوط به خرید کلزا به کشاورزان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با پرداخت به موقع وجوه کشاورزان و برگزاری کلاس های ترویجی و کارگاه ها، به دنبال افزایش میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول استراتژیک در راستای اقتصاد مقاومتی هستیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار