تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۳۷۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودباوری و توانمندسازی بانوان در زمینه بازرگانی

رئیس کانون زنان بازرگان ایران گفت: هدف ما خودباوری و توانمندسازی بانوان بازرگان از طریق آموزش است که با انتقال تجربیات به همدیگر ممکن است.

 دومین مجمع عمومی سالیانه کانون زنان بازرگان آبادان، چهارشنبه با حضور رئیس کانون زنان بازرگان ایران و جمعی از بانوان بازرگان در اتاق بازرگانی آبادان برگزار شد.

سیده فاطمه مقیمی رئیس کانون زنان بازرگان ایران در این نشست اظهار کرد: دلیل اینکه این مجمع به موقع شکل نگرفت این است که در روند ارتباطات مستمر وقفه ایجاد شد ولی امروز با فراخوان و از طریق سیر موارد قانونی این مجمع ار طریق اتاق ایران بخش تشکل‌ها  و این مجمع با استقبال خوبی توسط بانوان بازرگان آبادان برگزار شد.

وی افزود: تغییر و نوع کار منسجم، یک باور حضور زنان در جامعه اقتصادی را نشان می‌دهد. این روزها زنان پا به پای مردان در جاده اقتصاد قدم برداشته و در خوزستان شرایطی وجود دارد که علاوه بر اینکه بانوان کارهای خانگی کسب و کاری را دنبال می‌کند در کارهای اقتصادی و تجاری کشورهای همجوار نیز مشارکت دارند. ایجاد منطقه آزاد اروند فرصتی برای  رشد و شکوفایی بانوان فراهم کرده تا مراودات تجاری با کشورهای همسایه از جمله عراق را را داشته یاشند.

وی گفت: در هفته گذشته مجمع کشوری برگزار شد که 12 کانون استانی امکان در این مجمع حضور داشتند برخی از کانون‌ها به دلیل اینکه به موقع مجمع را تشکیل نداده بودند حق رای و صندلی نداشتند که این به خودی خود جای تاسف دارد .

مقیمی با اشاره به اینکه هدف اصلی مجمع زنان بازرگان ایران بحث دانش توانمند سازی زنان است، افزود: این توانمند سازی با برگزاری کلاس و دوره و آموزش میسر نیست؛ بله با انتقال موضوعی به عنوان انتقال تجربیات زنان قرینه است، انتقال تجربیات زنان در دوره کاری خود، حس خود باوری در بانوان، شناخت موقعیت کاری و انتقال تجربیات از اهم موارد این مجمع است. 

وی با اشاره به شعار سال گفت: قدر مسلم رونق تولید می‌طلبد که زیرساخت‌ها و شرایط موجود هر جامعه فراهم شود و یکی از آن ها مسلما سرمایه انسانی است که توانمند سازی  شخص مسلط به کار اقتصادی می‌تواند حضورش را در اثر گذاری بخش اقتصاد داشته باشد.

رئیس کانون زنان بازرگان ایران عنوان کرد: فارغ از نگاه تبعیض جنسیتی، بانوان از لحاظ حضور در فعالیت های بازرگانی جوانتر و از لحاظ حضور اقتصادی صورت مستقل و مستمر را دارند باید در انتقال تجربیات به آنها کمک کرد و زمینه سازی و بستر سازی توانمند را انجام داد.

مقیمی بیان کرد: کانون‌ها متعلق به سازمان‌های مردم نهاد است و به دنبال حمایت دولتی نیستند بلکه انتظار و توقعمان آن است که زیر ساخت های حمایتی اولیه را داشته باشیم و ما باقی به همت زنان بستگی دارد. در بحث تشکل‌ها اتاق ایران نگاه حمایت را داشته است.

رئیس کانون زنان بازرگان ایران با اشاره به اینکه درکانون زنان بازرگان ایران آموزش به عنوان اولویت دیده می‌شود، گفت: دوره‌های آموزشی توانمندسازی زنان و جوانان در حال برگزاری است که بخش آموزش اتاق ایران نیز در این راستا در حال زمینه سازی و آموزش است. 

وی افزود: کانون زنان بازرگان ایران 8 سال راه اندازی  شد و بعد از طی دوره 3 ساله هیئت موسس  بالغ بر 3 هزار بانو عضو کانون زنان بازرگان هستند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا این کانون توانسته است مشکلات اقتصادی زنان بازرگان را تا حدودی حل کند، گفت:  برخی از قوانین دست بانوان را در اقتصاد بسته است؛ با کانون ملی تفاهمنامه ای بسته شده تا مشکلات از طریق  فراکسیون زنان مجلس مطرح و بررسی شود که آنچه به عنوان مشکلات قانونی زنان بازرگان وجود دارد از طریق فراکسیون زنان پیگیری و حل شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار