تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرط شورای تأمین بندرماهشهر برای ارتقای بندر امام خمینی(ره) به شهرستان
فرماندار بندرماهشهر گفت: شورای تأمین مصوب کرده که تیمی از چند کارشناس اقتصادی با درنظرگرفتن توانایی‌ها و جمعیت منطقه موضوع شهرستان‌شدن بندر امام خمینی(ره) را بررسی کنند و هرگونه‌ تصمیمی را پیش از اجرا با بزرگان و شورای دو شهر در میان بگذارند.
 محسن بیرانوند اظهار داشت: نرخ بیکاری در شهرستان بندرماهشهر در سال 90، 20.8 درصد بوده که تا پایان سال 95 با کاهش 9.4درصدی مواجه بوده و این آمار اکنون  به 11.4 رسیده است که این آمار اداره کار است.

وی افزود: سال گذشته در سازمان بندر امام خمینی(ره) 740 شغل ایجاد شده که این تعداد در کارخانه‌های خوراک دام و طیور، تولید بی‌اتانول، تولید دانه‌های روغنی به‌کارگیری شده‌اند؛ البته این اشتغال‌ها کنار اشتغال‌های پروژه‌های عمرانی بخش بندر امام خمینی(ره) بوده که در مجموع در بخش بندر امام خمینی(ره) بیش از 1000 شغل ایجاد شده و افرادی به‌کارگیری شده‌اند.

فرماندار بندرماهشهر با ابراز اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 1700 شغل ایجاد و یا به‌کارگیری شده‌اند، بیان کرد: در سازمان منطقه ویژه پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر نیز در سال گذشته 700 نفر به‌کارگیری و یا در آستانه اخراج بوده که از آن جلوگیری شده و قرارداد خود را تجدید کرده‌اند.

وی گفت: بنده در شورای اداری سال گذشته گفته بودم که  همه نهاد‌ها، مدیران و سازمان‌ها باید اشتغال را اولویت خود قرار داده و اگر نتوانستند این کار را انجام دهند باید استعفا دهند؛ 20 روستا در بخش مرکزی در سال گذشته بهسازی شده‌اند که اگر میانگین هر روستا 5 نفر باشد بیش از 100 نفر تنها در چند روستای بخش مرکزی در این پروژه‌های عمرانی به‌کارگیری شده‌اند.

رئیس شورای تأمین امنیت شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد: تقسیمات کشوری یک موضوع تخصصی بوده و اگر موضوعی در شورای تأمین درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) مطرح شود در حیطه ملاحظات و تبعات این تصمیم بوده هرچند که جلسه شورای تأمین چند روز گذشته اولین جلسه نبوده و آخرین جلسه بررسی این موضوع نیز نیست.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای تأمین شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: پیش از هرگونه تصمیمی باید تیم متشکل از چند کارشناس اقتصادی که وضعیت و توانایی اقتصادی شهرستان  را بررسی کرده و براساس جمعیت طرحی پیشنهاد دهند و این تصمیم نیز قبل از اجرا در اختیار شوراهای شهر و بزرگان شهرستان بندرماهشهر قرار بگیرد.

فرماندار  بندرماهشهر افزود: در طرح پیشنهادی برای شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) تعدادی روستا برای اضافه شدن به بندر امام خمینی(ره) تدارک دیده شده بود که پیش از انجام این کار فرمی برای رضایت و یا عدم رضایت این روستاها برای الحاق به بندر امام خمینی(ره) ارسال شده که این موضوع قطعی نبوده و تنها در چارچوب طرح پیشنهادی بوده است و اتفاق خاصی نیفتاده است.

بیرانوند با اشاره به برخی حاشیه‌های مطرح‌شده در فضای مجازی اظهار کرد: یکی از منازل سازمانی ما در اختیار بخشدار سابق بوده که هم‌اکنون تخلیه شده و دیگر منزل سازمانی فرمانداری نیز در حال نامه‌نگاری برای تخلیه بوده که به‌زودی تخلیه می‌شود؛ هیچ یک از بستگان بنده هیچ وسیله نقلیه‌ای در شهرستان نداشته و اگر فردی با سند ثابت کرد آن وسیله نقلیه برای او می‌شود.

وی گفت: سال گذشته چندین پروژه از سازمان بنادر امام خمینی(ره) خواسته‌ایم که یکی از این پروژه‌ها لایروبی خورسیف بوده و مدیر بندر امام خمینی(ره) گفته‌ است در صورتی وزارت اجاره دهد و اعتبار آن آزاد شود لایروبی خورسیف را آغاز می‌کنیم؛ مجوز گمرک نیز در حال صدور بوده و در صورتی که این مجوز صادر شود امکان واگذاری ساخت بندر تجاری به بخش خصوصی پیدا می‌کند.

بیرانوند فرماندار بندرماهشهر خاطرنشان کرد: جرائم در بندرماهشهر به‌خلاف دیگر شهرستان‌های استان خوزستان کاهشی بوده است؛ دوربین‌های مداربسته امنیتی نیز در حال نصب بوده و امسال نیز اعتبار جدیدی برای نصب دوربین‌ها در منطقه تدارک دیده شده است. در بخش بندر امام خمینی(ره) در منطقه مسکن مهر با کمک شورای راهبردی و مسکن و شهرسازی کلانتری ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه شهر چمران به‌زودی شبانه‌‎روزی می‌شود، بیان کرد: شهرداری چمران از شهرداری‌هایی است که بدهی مالی نداشته و در حال انجام خدماتی برای مردم است. پروژه‌های شورای راهبردی براساس نیاز و جمعیت تعریف شده است. در موضوع روستایی نیز خدمات زیادی به روستاهای شهر چمران که اعم از آسفالت و رساندن آب آشامیدنی بوده است.

فرماندار بندرماهشهر خاطرنشان کرد: پروژه فرهنگسرای دکتر قیصری در اختیار اداره کل ارشاد خوزستان بوده و مشکلی در تأمین اعتبار این پروژه که ملی نیز بوده وجود دارد؛ پارک آبی بندرماهشهر یکی از مطالبات اصلی ما از مدیرعامل جدید عملیات غیرصنعتی بوده که هم‌اکنون این شرکت باید تصمیم نهایی را برای این پارک بگیرد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار