تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده‌های خوزستان، مرگ ۱۵۰ نفر را به چشم دیدند
رییس پلیس راه خوزستان گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری، ۱۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.
سرهنگ رضا دولتشاهی، رییس پلیس راه خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال گذشته که تعداد کشته شده‌ها ۱۴۸ نفر بود، افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: کشته شدن این تعداد در ۳ ماه، بسیار زیاد است و بطور میانگین در هر ماه ۵۰ نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می‌دهند.

سرهنگ دولتشاهی اظهار کرد: در زمینه حوادث منجر به جرح و خسارت، خوشبختانه با کاهش آمار روبرو بودیم.

فقط ۱۲ دوربین کنترل سرعت در خوزستان فعال است

رییس پلیس راه خوزستان درخصوص تعداد دوربین‌های کنترل سرعت فعال در استان افزود: فقط ۱۲ دوربین فعال وجود دارد که نسبت به اینکه خوزستان استانی پهناور است، این تعداد دوربین بسیار کم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان متولی نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های درون و برون شهری است، تصریح کرد: در اواخر سال ۹۷ تعدادی پایه یا دوربین نصب شده، امما هنوز در مدار قرار نگرفته اند و برخی از آن‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارند.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار داشت: اداره راهداری تصمیم دارد تا پایان شهریور ماه سال جاری، تعداد ۱۰۰ دستگاه دوربین نصب‌مند که امیدواریم با نصب این دوربین ها، شاهد کاهش سرعت و به تبع آن کاهش تصادفات و تلفات جانی باشیم.

سرعت غیرمجاز، عامل اصلی و تشدید کننده تصادفات

وی عامل اصلی و تشدید کننده تصادفات، سرعت غیرمجاز عنوان کرد و اذعان داشت: بیشتر تصادفات در محور ترانزیتی اهواز-اندیمشک و پس از آن در محور ماهشهر-هندیجان-دیلم، اهواز-مسجدسلیمان، ایذه- دهدز و رامهرمز-بهبهان رخ می‌دهد.

سرهنگ دولتشاهی با اشاره به اینکه طرح تابستانه ترافیک در جاده‌های استان از عید سعید فطر آغاز شده و تا نیمه اول مهرماه سال جاری ادامه دارد، گفت: پر ترافیک‌ترین محور استان، جاده اهواز-اندیمشک است و انتظار داریم اواخر هفته جاری نیز افزایش ترافیک و تردد در این جاده را شاهد باشیم.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار