تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطوط لوله جریانی نفت و گاز مارون ایمن سازی شد
 مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ضمن تاکید بر اتخاذ تمامی تدابیر لازم جهت محافظت از محیط زیست، راهبری بهینه فرایند تولید را مستلزم ایمن بودن کامل تأسیسات فرایندی و خطوط لوله جریانی تحت اختیار شرکت دانست.

 باقر قاسمی اقدامات انجام شده طی سه ماهه آغازین سال در راستای ایمن سازی خطوط لوله جریانی این شرکت با هدف صیانت از محیط زیست و منابع هیدروکربوری را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهمترین اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برای رسیدن به ایمن ترین سطح عملیاتی است، افزود: خط ۲۰ اینچ گاز شرقی مارون در ۲ موضع و در مجموع با تعویض ۳۸ متر لوله، خط ۲۰ اینچ گاز کمکی غرب در چهار موضع و جمعاً با تعویض ۳۲۴ متر لوله، خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در مقطع رودخانه کوپال با تعویض ۵۰۰ متر لوله و خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در ۱۷ موضع توسط طرح جامع بازرسی و تعمیرات خطوط با ۱۷۰ متر لوله مورد تعمیر قرار گرفت.

مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یادآور شد: ایمن سازی خط ۳۶ اینچ نفت کمکی توسط طرح جامع و ایمن سازی خطوط ۳۲ و ۱۶ اینچ گاز ایستگاه تزریق گاز مارون در مقطع رودخانه رامشیر نیز در حال انجام است.

قاسمی تصریح کرد: خط ۱۲ اینچ گاز خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز شماره پنج مارون به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۶۰ متر از آن تعویض شد و خط هشت اینچ خروجی یکی از چاه‌های خامی نیز به طول ۲ هزار و ۳۷۰ متر مورد گمانه زنی و ضخامت سنجی قرار گرفت که در نهایت ۵۰۰ متر آن تعویض گریید.

وی به آمار کلی ضخامت سنجی و بازرسی فنی خطوط لوله و تأسیسات شرکت در فصل بهار اشاره کرد و گفت: خطوط یادشده ۲۰ هزار و ۵۰۳ موضع ضخامت سنجی شد و ۲ هزار و ۱۱۸ و یکهزار و ۳۸۲ موضع نیز به ترتیب در بخش‌های بازرسی فنی و خوردگی فلزات مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ظرفیت تولید حدود ۵۸۰ هزار بشکه نفت در روز را دارد که بخشی از آن برای مصارف داخلی و بخش دیگر برای صادرات استفاده می‌شود.

منطقه جغرافیایی این شرکت از شمال به هفتگل و نفت سفید، از شرق و جنوب شرقی به رودخانه جراحی و از غرب و جنوب غربی به ۳۰ کیلومتری اهواز محدود بوده و با وسعتی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع در برگیرنده میادین مارون، کوپال وشادگان است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار