تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۸۳۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۶۴ میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش ماهشهر اختصاص یافت
 مدیر آموزش و پرورش بندر ماهشهر گفت : ۶۴ میلیاردو ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی شورای راهبردی و صنایع پتروشیمی ماهشهر به توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و نیز کار و دانش همچنین ارتقا شاخص های تحصیلی این شهرستان اختصاص یافت.

 مجتبی دیناروند ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از اعتبار مذکور به توسعه امکانات آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص یافت که سهم عمده‌ای از این اعتبار صرف ارتقا شاخص‌های تحصیلی پایه دوازدهم شد.

وی افزود: شهرستان بندر ماهشهر در سطح استان از نظر شاخص‌های تحصیلی رتبه ۱۸ را داشت که با اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال این رتبه بهبود خواهد یافت.

مدیر آموزش و پرورش بندر ماهشهر گفت: بهبود شاخص‌های آموزشی و پیشرفت تحصیلی در کوتاه مدت امکان‌پذیر نخواهد بود و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی و اقدامات بلندمدت دارد.

دیناروند با بیان اینکه تغییر سیستم آموزشی و کتب درسی باعث شده که نیاز به کارگاه‌ها و تجهیزات نوین آموزشی افزایش یابد افزود: هنرستان‌ها در کل استان خوزستان از نظر کارگاه آموزشی با مشکل مواجه هستند و با این وضعیت احتمال برون سپاری برخی آموزش ها به بخش خصوصی وجود دارد.

وی به اولویت‌های آموزش و پرورش بندر ماهشهر نیز اشاره کرد و گفت: توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و نیز کار و دانش بندر ماهشهر در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد که در این راستا هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مناطق محرومی چون شهرک طالقانی در اولویت قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش بندر ماهشهر اظها داشت: در این رابطه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شورای راهبردی و صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر اختصاص پیدا کرده که امیدواریم با احداث، تکمیل و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشکلات موجود این شهرستان مرتفع شود.

دیناروند گفت: در بحث توسعه فضای آموزشی اقدامات بسیار خوبی با همکاری خیران حقیقی و حقوقی در شهرستان بندر ماهشهر صورت گرفته و با مشارکت شرکت‌هایی نظیر پتروشیمی مارون، پتروشیمی لاله، شرکت نویدزرشیمی مدارس بسیار مجهز و پیشرفته‌ای در منطقه احداث شده است.

جمعیت دانش آموزی شهرستان بندر ماهشهر ۴۵ هزار و ۶۲۶ دانش آموز است که برای تحصیل آنها ۲۳۴ مدرسه وجود دارد.
تعداد معلمان مدارس این شهرستان ۲ هزار و ۲۲۶ نفر است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار