تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۸۳۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش صددرصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری

ئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان از افزایش صددرصدی کشفیات مواد مخدر و دستگیری‌ها در این حوزه در سال جاری خبر داد. 
 
 سرهنگ یداله امیری در نشست خبری که امروز یکشنبه (دوم تیرماه) به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه امسال حدود بیش از دو تن و 100 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 
 
وی افزود: در بحث قرص‌های روان‌گردان حدود 1900 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم. همچنین در خصوص دستگیری‌های متخلفان در زمینه‌های مختلف 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دستگیری‌ها را داشته‌ایم. 
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان ادامه داد: در زمینه دستگیری خرده‌فروشان هم 8 درصد افزایش دستگیری و برخورد را داشته‌ایم و انهدام باندهای مبارزه با مواد مخدر در سطح استان نیز 2 درصد افزایش یافته است. 
 
امیری بیان کرد: همچنین تعداد پرونده‌ها و عملیاتی که در زمینه مواد مخدر انجام شده 6 درصد و توقیف خودروهای حامل مواد مخدر 9 درصد افزایش داشته است. در زمینه کشف سلاح و مهمات در عملیات‌ها هم 15 درصد افزایش داشته‌ایم. 
 
وی عنوان کرد: همچنین مراحل اجرای طرح‌های پاکسازی، ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورها حدود 6 درصد افزایش عملکرد داشته و دستگیری معتادان متجاهر هم 200 درصد افزایش یافته است. 
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به اقداماتی که در ایستگاه‌های بازرسی انجام شده است،گفت: در سال جاری افزایش صددرصدی کشفیات مواد مخدر و دستگیری‌ها را داشته‌ایم. 
 
امیری عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر در اهواز نسبت به سال گذشته 64 درصد و دستگیری در اهواز 3 درصد افزایش یافته است. همچنین اجرای طرح‌های پاکسازی در اهواز 6 درصد افزایش یافته است. 
 
وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه آموزش انجام می‌شود، بیان کرد: آموزش و پیشگیری از اعتیاد در مساجد، مصلاها، آموزش و پیشگیری از ابتلا در مدارس و دانشگاه‌ها و برپایی نمایشگاه تخصصی مبارزه با مواد مخدر برخی از این اقدامات هستند. 
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: در آخرین مرحله اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر که در فروردین‌ماه امسال در هفت شهرستان انجام شد، حدود 400 معتاد متجاهر در خوزستان جمع‌آوری شدند که 255 نفر از این تعداد در اهواز بودند. 
 
وی با اشاره به تاثیر جمع‌آوری معتادان متجاهر عنوان کرد: با جمع‌آوری این معتادان متجاهر، در خصوص جرایم خرد شاهد کاهش 5 درصدی در اهواز و 12 درصدی در خوزستان را شاهد بودیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار