تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۳۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فقر آموزش برای مقابله با بحران‌ها در خوزستان به وضوح دیده می‌شود

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: فقر آموزش برای مقابله با بحران در استان خوزستان به وضوح دیده می‌شود که یکی از برنامه‌های ما ارتقای سطح آموزش در این خصوص است.

 کیامرث حاجی‌زاده ظهر امروز در چهاردهمین کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران خوزستان با حضور اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته تاکنون برون داد خوبی از خود داشته است.

وی افزود: مدیران و تصمیم گیران ما باید با مقوله پیشگیری و پیش‌بینی نزدیک شوند و فرهنگ آن را در میان مردم و مسئولان نهادینه کنیم چرا که در بحث مدیریت بحران اولین مؤلفه پیش‌بینی و پیشگیری است و پدافند غیرعامل نیز بر اساس همین مؤلفه شکل گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: در این کمیته دید همه اساتید دانشگاهی باید دید پیشگیرانه باشد چراکه وجود این نوع نگاه در کمیته بر نوع تصمیم‌گیری‌ها مؤثر خواهد بود.

وی با بیان این‌که اولویت در حوزه آموزش توجه به مسئله پیشگیری است، گفت: اولین کسانی که باید در این حوزه آموزش ببیند متولیان هستند، چراکه عدم فهم درست مدیران از این مسئله نه‌تنها موجب برطرف شدن بحران نمی‌شود بلکه به خودی خود بحران را نیز تشدید می‌کند.

حاجی‌زاده با اشاره به کثیر بودن جامعه هدف بیان کرد: در سیلاب اخیر اگر مردم همراه با مسئولان نبودند خسارت زیانباری داشتیم لذا توجه و در اولویت قرار دادن جامعه هدف در حوزه آموزش بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که شیوه‌های آموزشی باید نِوین شوند، توضیح داد: فضای مجازی امکان بسیار خوبی برای ارائه آموزش‌های لازم است و همه آحاد جامعه به آن دسترسی دارند، امروزه دیگر ذائقه مردم از روش‌هایی مانند پمفلت و بروشو و کتابچه و سخنرانی پر شده است و آن چیزی که امروز نسل جدید به آن علاقه‌مند هستند استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با استفاده از ساخت پویانمایی، موشن گرافی و ارائه اینفوگرافی های مؤثر در ارائه آموزش‌های مقابله با بحران‌ها و افزایش تاب‌آوری بیان کرد: اگر بنا است خیلی از مسائل را در ذهن کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم باید ابتدا ذائقه انها را شناسایی کنیم چراکه ذائقه کودکان و نوجوانان امروز نسبت به گذشته متفاوت است.

وی افزود: آموزش مدیریت بحران در برنامه سال جاری ما قرار دارد که باید همانند سال گذشته به جد و به خوبی پیگیری و انجام شود و محتوای برنامه در سال جدید نسبت به سال گذشته از افزایش بیشتری برخوردار باشد.

حاجی‌زاده بیان کرد: سال گذشته در برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران دست به بومی‌سازی زدیم و از اساتید بومی استفاده کردیم در حالی که در سال‌های قبل از تهران اساتیدی به استان می‌آمد.

وی، آموزش در حوزه‌های شایع در استان مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و توجه به محیط‌زیست را ضروری دانست و گفت: معضل اصلی ما این است که فرهنگ محیط زیستی ما دچار مشکل شده است و توجه کافی در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین این قبیل مسائل باید به جامعه هدف آموزش داده شود
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار