نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت
بالای زیرساختهای ریلی در بندر خرمشهر اظهار کرد: اولین محموله کانتینری
به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر به بندرامام اعزام شد.
وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر
خرمشهر و وجود زیرساختهای مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابهجایی
حداقل 400 دستگاه کانتینر 40 فوت با 5 رام قطار باری را دارد.
اسعدی تصریح کرد: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین
سازمانهای عمل کننده بود که با برگزاری جلسات و پیگیریهای مکرر و
همکاریهای مناسب سازمانهای مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون
استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی هست.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به مزیت استفاده از حمل
و نقل ترکیبی از جمله استفاده از ریل تصریح کرد: جابهجایی کانتینر به
وسیله سیستم حمل ونقل ریلی میتواند به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک
مسیر جادهای و همچنین کاهش سوانح جادهای و صرفهجویی در مصرف سوخت کمک
شایانی کند.
وی همچنین ایمنی جابهجایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت
کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و
نقل ریلی دانست.
وی خاطرنشان کرد: خط راهآهن بندر خرمشهر با 2/2 کیلومتر طول و 7
هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر، ساختمان اداری
ایستگاه راهآهن به مساحت 220 متر مربع و سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت
حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به شبکه ریلی سراسری
راهآهن متصل است.