تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۸۳۸۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمار منازل نیازمند احداث و تعمیر در مناطق سیل زده خوزستان افزایش یافت
 رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ارزیابی جدید انجام شده توسط بنیاد مسکن، مشخص کرد که تعداد خانه هایی که در جریان سیل اخیر خوزستان خسارت دیده و نیاز به احداث و تعمیر دارند بیشتر از ارزیابی قبلی است.

حامد روحانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز افزود: ارزیابی اولیه نشان می داد که در جریان سیلاب فروردین امسال یک هزار و ۵۴۲ واحد روستایی در خوزستان تخریب، و به هشت هزار و ۴۵۰ واحد روستایی آسیب رسید و ۸۴ واحد مسکونی شهری زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تخریب و به یک هزار و ۱۱۲ واحد آسیب جدی وارد شد ولی هم اکنون شمار منازل نیازمند برای احداث و تعمیری در مناطق سیل زده خوزستان افزایش داشته است.
وی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته سه هزار و ۳۵۱ واحد مسکونی در خوزستان نیاز به احداث، و ۱۲ هزار و ۶۵۰ واحد در مناطق روستایی و شهری نیاز به تعمیر دارند.
روحانی افزود: احتمال دارد شمار منازل تخریبی و احداثی ناشی از سیل اخیر در خوزستان در ارزیابی های آینده افزایش یابد.

کار تعمیر ۲۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده پایان یافت
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه عملیات بازسازی منازل تعمیری در خوزستان شروع شده گفت: عملیات بازسازی چهار هزار و ۱۴۸و احد تعمیری شروع شده و ۲۰۰ واحد آن به پایان رسیده است.
به گفته وی تاکنون ۱۰ هزار و ۴۲۱ پرونده واحدهای مسکونی روستایی و شهری خوزستان آسیب دیده از سیل به بانک ها رفته که از این تعداد یک هزار و ۵۸۷ پرونده منجر به عقد قرار داد شده و به یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز تسهیلات پرداخت شده است.
طبق مصوبه هیات دولت قرار است به هر خانوار خسارت دیده ناشی از سیلاب، ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شود. طبق همین مصوبه، برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض است.
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه روند همکاری بانک های در خوزستان برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به شروع شده ابراز امیدواری کرد تا پایان هفته جاری تعداد بیشتری از پرونده های ارسالی بنیاد مسکن منجر به عقد قرارداد شود.

پرداخت ۱۱۵ میلیارد ریال وام بدون عوض به سیل زدگان خوزستانی
رییس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تاکنون ۱۱۵ میلیارد ریال وام بدون عوض معیشتی و تعمیری از سوی بنیاد مسکن به ساکنان سیل زده خوزستان پرداخت شده است.
روحانی با بیان اینکه سقف وام معیشتی و تعمیری بدون عوض بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال است افزود: پرداخت وام بدون عوض همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا سیلاب فروردین امسال و سیل های آذر و بهمن ۱۳۹۷ خوزستان دست کم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در ۲۱ شهرستان این استان تاثیر گذاشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار