تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کشور: ارزیابی بیش از ۱۶۹ هزار واحد سیل زده انجام شد
  معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تاکنون ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد سیل زده در کل کشور ارزیابی شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۶ واحد احداثی شهری، ۵۶ هزار و ۴۶۹ واحد احداثی روستایی و ۱۰۱ هزار و ۶۲ واحد تعمیری شهری و روستایی هستند.

مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه تعداد خسارت‌های معیشتی سیل زده ۱۰۹ هزار و ۸۳۳ فقره است بیان کرد: پرداختی بدون عوض به ۳۶ هزار و ۳۳۸ نفر افراد سیل زده یک هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بوده و برای این تعداد ۱۲۴ هزار و ۱۴۷ پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون ۷۳ هزار و ۴۷۶ فقره پرونده سیل زدگان به بانک معرفی شده است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۸۰ پرونده معیشتی، ۳۶ هزار و ۸۹۳ پرونده تعمیری و ۱۷۴ هزار و ۱۴ پرونده احداثی بوده و برای ۱۲ هزار و ۴۵۷ فقره قرارداد احداثی و تعمیری منعقد شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده خوزستان گفت: میزان پرداختی کمک بدون عوض به سیل زدگان خوزستان ۱۱۰ میلیارد ریال شامل ۴۴۱ پرونده است که ۵۰ میلیارد ریال آن خسارت معیشتی و ۶۰ میلیارد ریال آن برای واحدهای تعمیری و احداثی بوده است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان تاکنون ۱۵ هزار و ۹۶ پرونده تشکیل شده که این تعداد ۱۱ هزار و ۲۴۷ پرونده شامل سه هزار و ۲۲۵ پرونده معیشتی، ۶ هزار و ۹۳۴ پرونده تعمیری و یک هزار و ۸۸ پرونده احداثی به بانک معرفی شده اند.

جمالی نژاد بیان کرد: در استان خوزستان یک هزار و ۸۰۹ قرارداد احداثی و تعمیری منعقد شده که تاکنون ۱۷۲ واحد آوار برداری، ۴۳۲ واحد پی کنی و فنداسیون ۱۸ واحد انجام شده است.

اولویت نخست قرارگاه بازسازی سرعت بخشی به احداث واحدهای مسکونی

وی گفت: اولویت قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سرعت بخشی احداث و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: از دیگر اولویت‌های این قرارگاه تعیین تکلیف سیل بندها واقع در محدوده شهرها است که این اقدام به منظور ایجاد رضایت شهروندان باید هر چه سریع‌تر انجام و به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب ۳۹ هزار میلیارد ریال در هیأت وزیران برای اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه‌های راه و شهرسازی، وزارت نیرو، عمران شهری و روستایی در مناطق سیل زده باید اولویت بندی و تنظیم برنامه زمان بندی صورت گیرد.

جمالی نژاد هماهنگی برای برطرف کردن مسائل و مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی و سرعت بخشی به این موضوع را یکی از موضوعات مهم دانست که در دستور کار رؤسای کمیته‌های قرارگاه بازسازی و نوسازی قرار دارد.

به گزارش ایرنا معاون عمرانی وزیر کشور صبح روز سه شنبه به منظور شرکت در کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان و آئین معاوفه شهردار جدید اهواز به اهواز سفر کرد.

اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه سیلاب مناطق حاشیه‌ای این رودخانه‌ها را در بر گرفت.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان ۲۱ شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به ۲۵۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار