تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازسازی راه‌های آسیب دیده از سیل آغاز می شود
 معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تلاش دولت تامین اعتبار برای بازسازی و بهسازی جاده های آسیب دیده از سیل اوایل امسال است گفت که با تامین اعتبار این کار در استان های خسارت دیده آغاز می شود.

رضا اکبری روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل زده شهرستان شادگان خوزستان اظهار داشت: دولت به دنبال تأمین اعتبار برای جبران خسارت همه حوزه‌ها از جمله راه و پل‌ها است البته باید توجه داشت جبران این خسارت‌ها با توجه به حجم بالای آنها زمان نیاز دارد.

وی افزود: سیل خسارت‌های فراوانی به جاده‌ها و پل‌ها وارد کرده ضمن اینکه سبب رانش جاده‌ها در بسیاری از استان ها شده که جبران آن نیاز به منابع مالی قابل توجه دارد.

معاون راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص زمان فرآیند بازسازی و بهسازی زیرساخت‌های آسیب دیده از سیلاب گفت: برخی از این آسیب‌ها به فوریت برطرف شد و برخی از طرح‌ها نیز تا یک سال زمان می‌برد.

اکبری تصریح کرد: امسال بیش از ۲۰ استان کشور با بارندگی شدید مواجه بودند اما در پنج استان گلستان، مازندران، لرستان، ایلام و خوزستان به دلیل سیل شرایط بحرانی بود.

وی افزود: با فروکش کردن سیلاب برآورد خسارت به زیرساخت‌های حمل و نقل انجام شده است.

اکبری با اشاره به تأمین ماشین آلات برای ترمیم جاده‌های تخریب شده در شادگان در استان خوزستان گفت: به منظور شتاب بخشیدن به روند مرمت جاده‌های روستایی شادگان ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه کمپرسی، یک دستگاه آپپاش، یک دستگاه غلطک و یک دستگاه گریدر تأمین شد.

وی همچنین بیان داشت: بازسازی و ترمیم محور شادگان - منصوره، تکمیل جاده بوزی - گرگر،، تعمیر و بازسازی پل روستای منصوره و نهر جوادی بخش مرکزی، ترمیم و بازسازی پل نهر بن، نهر عربید، اصلاح زیرسازی جاده روستاهای ابوشلوگ، مالکی، ابوعرابید، گرمه، ذیل و ام الصخر بخش مرکزی، آسفالت جاده محمدی به ام الصخر، بازسازی پل روستای گاهن بخش مرکزی، اصلاح زیرسازی جاده روستاهای عبودی، سالمی، گیداری، خروسی شمالی، ناصری و حدبه بخش خنافره، اصلاح زیرسازی جاده روستاهای دریسیه، کندرو وسطانیه ۱ و ۲، احداث جاده ارتباطی ابوصخیر و چمیان و مسعودی بخش دارخوین به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان خوزستان و اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده و بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

طغیان رودخانه‌های کارون، کرخه و دز ناشی از بارش‌های سنگین در مناطق بالادست در فروردین ماه امسال موجب وقوع سیلاب در مناطقی از استان خوزستان و تخلیه ده‌ها روستا شد.

شادگان با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
طغیان رودخانه کارون و هدایت سیلاب ناشی از آن به سمت تالاب شادگان موجب آبگرفتگی تعدادی از روستاهای این شهرستان در جنوب استان خوزستان شد.

بیش از ۲۷۰ روستای خوزستان در سیل امسال به صورت کلی یا جزئی تخلیه شدند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان متأثر از سیلاب شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار