تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۸۳۹۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
مردم برخی شهرستان های خوزستان در زمینه افت و قطع آب دچار مشکل هستند
استاندار خوزستان خطاب به دستگاه های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان خوزستان گفت: مردم برخی شهرستان های خوزستان در گرمای زودرس استان، در زمینه افت و قطع آب با رنج و سختی رو به رو هستند و لازم است مسئولان مربوطه نسبت به برطرف کردن این مشکل اقدام کنند.

 غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در نشست بررسی وضعیت شهرهای بحرانی خوزستان در زمینه افت و قطعی آب در سرسرای استانداری، بیان کرد: به دلیل وقوع سیل اخیر، دستگاه‌های مربوطه قدرت برنامه ریزی از قبل پیش بینی شده برای پیشگیری مشکلات در حوزه آب شرب خوزستان را نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه تذکرات داده شده در این رابطه به معنی آن نیست که در این خصوص اقدامی صورت نگرفته، گفت: تلاش‌های ارائه شده همگی نشان از فعالیت شبانه روزی دستگاه‌های مربوطه دارد.

وی ادامه داد: با این وجود مردم انتظار اقدام فوری و نتیجه بخش را دارند که لازم است در این خصوص هرچه سریع‌تر از تنش آبی به وجود آمده در شهرستان‌ها به ویژه مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهرها برطرف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت موجود نسبت به پارسال بهبود یافته، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا ۱۵ تیر امسال مشکل آب شرق و مرکز شهر اهواز باید اصلاح و بهبود پیدا کند.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن مشکل آب در رامهرمز، شادگان، هندیجان، باغملک و هویزه نیاز به مداخله فوری است که در این رابطه مدیرکل بازرسی استانداری موظف به پیگیری تعهدات دستگاه‌های مربوطه است.

شریعتی همچنین درباره ارایه خدمات در مناطق حاشیه‌ای شهرها به ویژه اهواز، گفت: مردم ساکن در این مناطق نیز با مشکلات جدی روبه رو هستند و دولت متعهد به ارایه خدمات است.

او با تاکید بر اینکه مشکلات این ساکنان در تأمین آب را باید حل کنیم، افزود: در زمینه مسایل فرهنگی مربوط به انشعاب منازل نیز باید اقدامات فرهنگی دراز مدت صورت بگیرد اما تا آن زمان نمی‌توان از مسئولیت رسیدگی به این مناطق شانه خالی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌شود که رسیدگی به مناطق محروم باید به صورت جدی در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان زیرمجموعه وزارت نیرو در خوزستان قرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان ۱۸ خرداد امسال وعده داد که با تکمیل فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار اهواز و بهره برداری از مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس، کمتر از یکماه، ۹۰ درصد از مشکلات آب شرب این کلانشهر برطرف می‌شود.

پیش از این نیز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان اعلام کرده بود که بالغ بر ۳۰۰ نقطه کلانشهر اهواز دچار قطعی آب است؛ همچنین روستای سیف السادات در ابتدا جاده اهواز - خرمشهر بیش از یک ماه است که با قطعی آب روبه رو است.

۹۹۳۱ / ‏‬
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار