تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبر خوش مدیرکل ورزش خوزستان برای فوتبال بانوان/
عزم جدی برای حضور در لیگ برتر
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از حضور تیم آویسا در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور خبر داد و گفت: در این زمینه عزم جدی ایجاد شده است و همه باید کمک کنند تا نام خوزستان در لیگ برتر برای همیشه بماند و تیم‌داری‌مان مقطعی نباشد.
همه استان خوزستان را با عنوان مهد فوتبال آن می‌شناسند، فوتبالی که در بین مردم خوزستان از هواداران بسیاری برخوردار است. اما علی‌رغم این‌که خوزستان در لیگ‌های مختلف کشوری آقایان صاحب تیم‌های بسیاری است، هرگز نتوانسته با یک تیم قوی، منسجم و با برنامه در لیگ برتر بانوان فعالیت کند.

البته استقلال خوزستان برای دو فصل در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور حضور پیدا کرد اما به دلیل عدم مدیریت و نبود امکانات و شرایط لازم، این تیم با شرایطی که در شان فوتبال خوزستان و بانوان آن باشد در مسابقات حاضر نمی‌شد ولی اکنون مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر خوشی را برای بانوان فوتبالیست خوزستانی دارد و قرار است اتفاقات بسیار خوبی در فوتبال بانوان به واسطه تیم‌داری باشگاه آویسا و با حمایت‌های یک مدیرعامل خانم که خود درک درستی از ورزش بانوان و علاقه‌مند به فعالیت در این بخش است، رخ دهد.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جلسات روز گذشته درخصوص چگونگی حضور یک تیم از خوزستان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، اظهار کرد: با رایزنی‌هایی که داشتیم، قرار شده است باشگاه آویسا نماینده استان در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور باشد تا مجددا فوتبال خوزستان رونق پیدا کند. در این زمینه روز گذشته جلسه‌ای با خانم باورصاد، مدیرعامل باشگاه و همچنین خانم افشین و خانم سلیمانی داشتیم و در خصوص چگونگی حضور در لیگ برتر صحبت کردیم.

وی با بیان این‌که خیلی از فوتبالیست‌های خوزستانی می‌توانستند نفرات بزرگی شوند، افزود: متاسفانه با توجه به این‌که حمایت لازم از آن‌ها نشد و اسپانسر وجود نداشت، این اتفاق نیفتاد و این استعداها نتوانستند بخشی از دفتر وزش خوزستان شوند. اما خوشبختانه مدیرعامل باشگاه آویسا برنامه دارد تا یک تیم بسیاری قوی را راهی لیگ برتر کشور کند تا برای قهرمانی بجنگد. او بسیار علاقه‌مند به کار در بخش بانوان است و تاکنون نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشته است که جا دارد از او و نگاه بسیار خوبی که به ورزش بانوان دارد، قدردانی کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: اولویت مدیرعامل باشگاه آویسا، کار در بخش بانوان است و ما هم مکلف هستیم که حمایت کنیم تا تیم در مسیر خود از حرکت باز نماند. علاوه بر حمایت‌هایی که مدیرعامل باشگاه آویسا از تیم خواهد داشت، اسپانسری را هم برای تیم مشخص کرده‌ایم و روز گذشته نیز با او جلسه داشتیم. در کل همگی مکلف هستیم که کار کنیم تا مدیرعامل باشگاه دلسرد نشود.

وی افوزد:‌ معتقدیم خوزستان مهد فوتبال ایران است ولی متاسفانه تاکنون در بخش بانوان برنامه نداشته‌ایم و به صورت جدی نیز هدف‌گذاری نشده است. اکنون باید ظرفیت موجود در فوتبال بانوان خوزستان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم زیرا حیف است که مهد فوتبال کشور نتواند تیمی در بخش بانوان داشته باشد.

حیدری در خصوص چگونگی حضور تیم در لیگ برتر کشور نیز اظهارکرد: به دنبال خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری هستیم، ضمن این‌که می‌توانیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک کشور که به صورت مجتمع برگزار می‌شود نیز شرکت کنیم. از لیگ یک هم 2 تیم راهی لیگ برتر می‌شوند و با تیم خوبی که بسته خواهد شد، می‌توانیم خودمان مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آوریم. در مجموع عزم بسیار جدی برای حضور در لیگ برتر کشور ایجاد شده است.

وی گفت: از اکنون نیز کارها برای حضور موفق تیم آویسا در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور آغاز شده است و در حال برنامه‌ریزی جدی هستیم. همچنین قصد داریم زمین شماره 2 ورزشگاه تختی را محصور کنیم تا به صورت اختصاصی در اختیار فوتبال بانوان باشد و از این پس بانوان ما مجبور نباشند در ساعت‌های نامناسب به فعالیت ورزشی بپردازند. ما باید شرایط لازم را برای ورزش بانوان فراهم کنیم. ما قصد داریم همه جوره از باشگاه آویسا که خود برای تیم‌داری در لیگ برتر تمایل بسیاری دارد، حمایت کنیم تا تیم‌داری‌مان مقطعی نباشد و نام خوزستان در لیگ برتر کشور برای همیشه بماند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه به تیم آویسا که نماینده خوزستان در لیگ برتر است، کمک کنند تا به جای این‌که استعدادهای خوزستانی برای دیگر تیم‌های لیگ برتری بازی کند، از این پس بتواند برای تیم استان خود به میدان برود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار