تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعدی به حریم رودخانه‌ها، در سیلاب اخیر مشکلات زیادی رقم زد
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تعدی به حریم رودخانه‌ها و محیط زیست، در سیلاب اخیر مشکلات زیادی را رقم زد.

 کیامرث حاجی‌زاده در مراسم معرفی پروژه تامین بخشی از حق‌آبه تالاب شادگان و پروژه جمع‌آوری گاز co2 که امروز (11 تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات امروز در حوزه محیط زیست ناشی از غفلت‌ها و سوءتدبیرهای گذشتگان در این حوزه است.

وی با بیان اینکه خوزستان حدود 15سال با پدیده ریزگردها مواجه است، افزود: در طول سال‌هایی که خوزستان با پدیده ریزگرد درگیر بود، کار اساسی در این زمینه انجام نشد اما پس از بحران بهمن‌ماه 95 جهش بزرگی در حوزه محیط زیست و بحران‌های ناشی از آن انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: حوضچه‌های 4 و 5 تالاب هورالعظیم در سالیان گذشته بر اثر سیاست‌های غلط جهت استخراج نفت، خشک شدند. در دولت فعلی برای آبگیری این دو حوضچه اقدامات لازم انجام شد و آبگیری شدند.

حاجی‌زاده ادامه داد: در سیلاب اخیر نیز 95 درصد از این تالاب آبگیری شد که پنج درصد باقی‌مانده نیز به دلیل توپوگرافی زمین آبگیری نشده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف مقابله با کانون‌های ریزگرد، حفظ محیط زیست و آبگیری تالاب‌ها بیان کرد: درس عبرت خوبی که سیلاب اخیر به ما داد این بود که تعدی ما به حریم رودخانه‌ها و محیط زیست موجب ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

حاجی‌زاده  گفت: اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم بسیار مهم است تا مردم متوجه شوند اگر به طبیعت دست‌اندازی شود، به قهر طبیعت گرفتار می‌شوند.

وی افزود: مدیریت ارشد خوزستان نگاه تعاملی به همه بخش‌ها دارد و انتظار می‌رود کارهایی که در این دوره و دولت اتفاق افتاده، دیده شود هرچند که معتقدیم نقص‌هایی نیز وجود دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار