تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۸۴۰۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی بازار ملوانی در اروندکنار و چوئبده آبادان زمینه ساز ۲ هزار فرصت شغلی است
فرماندار آبادان با تاکید بر ضرورت راه اندازی بازار کالای ملوانی و ته لنجی در بنادر اروندکنار و چوئبده در راستای رونق اشتغال و اقتصاد منطقه گفت: راه اندازی بازار ملوانی در این بنادر زمینه ساز ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی است.

سیدزین العابدین موسوی سه شنبه در جلسه بررسی روند فعال‌سازی بنادر اروندکنار و چوئبده در سالن اجتماعات شهرداری اروندکنار بر لزوم فعال شدن بنادر اروندکنار، چوئبده برای تسهیل در واردات کالاهای ملوانی تاکید کرد و اظهار داشت: کالاهای ملوانی یا ته لنجی از ۲ ماهِ آینده فقط از بنادر اروندکنار و چوئبده وارد آبادان می‌شوند و در اختیار بازاریان بومی منطقه قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان در شهرهای اروندکنار و چوئبده ۲ بازار ویژه مرزی با حدود ۲۰۰ مغازه احداث و در اختیار اهالی بومی به ویژه افراد کم برخوردار و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار می‌گیرند.

فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: با راه اندازی این بازارها، کالاهای ته لنجی و ملوانی در شهرستان آبادان به این ۲ شهر منحصر خواهد شد.

وی در ادامه وضعیت کشاورزی، صنعت، صیادی و اشتغال در اروندکنار و چوئبده را نامناسب دانست و گفت: باید هرچه سریع‌تر برای ایجاد تحول در این مناطق برنامه ریزی مناسب انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان همچنین بر انجام کار جهادی برای رونق بخشیدن به شهرهای اروندکنار و چوئبده تاکید کرد و گفت: بعد از جنگ تحمیلی در خدمت رسانی به مردم اروندکنار و چوئبده کوتاهی شده است.

موسوی به تشکل چهار کارگروه کشاورزی، بنادر و صیادی، صنعت و تجارت و اصناف در اروندکنار و چوئبده برای ارائه گزارش کار واقعی و محسوس در زمینه رفع مشکلات این شهرها اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها برای رفع عقب ماندگی این مناطق باید وارد عمل شوند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق کالا عامل اصلی آسیب رساندن به بخش‌های تولید و اشتغال کشور است.

عامر کعبی با تاکید بر مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان از سوی مسئولان نظام اظهار داشت: آمارهای نگران کننده‌ای در مورد قاچاق از مرزهای کشور از سوی گمرک ایران اعلام شده است.

وی گفت: قاچاق سازمان یافته در مرزهای کشور از جمله در آبادان بسیار جدی است و برخی افراد خاص از این طریق سود کلان به جیب می‌زنند که اهل و ساکن آبادان و استان خوزستان نیستند.

وی یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا را تقویت بازرگانی و تجارت و رونق اقتصادی در شهرهای مرزی دانست و گفت: مرزنشینان باید از سود صادرات و واردات به صورت مستقیم سود ببرند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده‌ای خاص خارج استان با استفاده از مزایای واردات کالا و معافیت‌های مالیاتی از سودهای کلان بهره مند می‌شوند که این موضوع مصداق قاچاق سازمان یافته است که باید جلوی آن گرفته شود.

با وجود افتتاح بازارچه مرزی اروندکنار با ۳۰ غرفه تجاری در شهریورماه سال ۱۳۹۴ این بازارچه مرزی تاکنون فعال نشده است.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان رو به روی شهر فاو عراق قرار دارد.
سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور و مسافر نوروزی به آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند سفر می‌کنند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار