تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۷۵ درصد سبزینگی در سطح کانون‌های خوزستان انجام شده است
استاندار خوزستان به تصمیم‌گیری مبنی بر نهال‌کاری متناسب با نوع خاک و منطقه اشاره و گفت: مجموع سبزینگی در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد است.
غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: در دو سال اخیر با تصدی مدیریت ریزگردها توسط سازمان محیط زیست اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اقدامات با مطالعه اعتبارات دریافت کنند، بیان کرد: مطالعات گسترده‌ای توسط مرکز مطالعات جنگل‌ها انجام شده که خلاصه نتایج آن ارائه شده و در چند ماه دیگر تکمیل می‌شود.

استاندار خوزستان با یادآوری شرایط دوران گرد و غبار استان، بیان کرد:  شدت بالای گرد و غبار سبب می‌شد تا برق استان خوزستان با مشکل رو به رو و تمامی استان نیز دچار بحران شود. 

وی به اتفاق نظر صاحب‌نظران مبنی فوق حاد بودن کانون شماره چهار گرد و غبار خوزستان، ادامه داد: سیستم برق خوزستان با هزینه قابل توجه به سطح پایداری رسیده و سیستم آب و فاضلاب نیز پایدارتر شده و مراحل تکمیلی در حال انجام است.

شریعتی با بیان این‌که اقدامات جدیدی برای خوزستان در حال انجام است اظهار داشت: جهت پایداری و تاب‌آوری استان در برابر کانون‌های ریزگرد اقدامات گسترده و متنوعی صورت گرفته و در همین راستا اعتباری در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به انجام نهال‌کاری برای پایداری و تاب‌آوری استان، ادامه داد: میزان سبزینگی آن در مکان‌های گونان متفاوت است. برای خاک با EC 100 هزار مقاوم‌ترین درختان هم نمی‌توانند رشد کنند همچنین امکان تخصیص آب دائم وجود ندارد.

وی به تصمیم‌گیری مبنی بر نهال‌کاری متناسب با نوع خاک و منطقه اشاره و بیان کرد: مجموع سبزینگی در حال حاضر بیش از 75 درصد است. سال به سال روند کار دستگاه‌های اجرایی باید اصلاح تا بتوان بهتر عمل کرد و با موفقیت بیشتری پیش رفت.

شریعتی با اشاره به پیگیری سیلاب به وسیله رئیس جمهور با نامه‌نگاری و گفت‌وگوی شفاهی اظهار داشت: کانال‌های سیلاب‌بر نیازمند به احیا و بازسازی باید احیا و در صورت نیاز نیز کانال‌های جدیدی در این مناطق ساخته شوند.

استاندار خوزستان با بیان این‌که کانال‌های سیلاب‌بر در زمینه سیلاب و خشکسالی کمک کار هستند، ادامه داد: کانال‌ها می‌توانند بخشی از آب را به کانون‌های ریزگرد منتقل و مرطوب‌سازی لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر تعمیر کانال اصلی انتقال آب به کانون‌های ریزگردها توسط جهاد نصر، گفت: جهاد نصر برای انتقال آب به وسیله کانال‌های فرعی به تالاب شریفیه نیز مسئولیت دارد.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار