تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزارت اقتصاد به تقویت گمرک هندیجان توجه کند
سرپرست فرمانداری هندیجان با اشاره به ظرفیت های بنادر بحرکان و سجافی در این شهرستان، گفت: از وزارت اقتصاد درخواست می شود تا برای به کارگیری این ظرفیت ها به تقویت همه جانبه گمرک هندیجان توجه کند.

علی بویری با تاکید بر ساماندهی هرچه سریع تر گمرک این شهرستان، اظهارداشت: از وزارت اقتصاد درخواست می شود تا به بندر هندیجان این اجازه داده شود تا به صورت مستقل و بدون وابستگی به دیگر بنادر استان در آن صادرات کالا صورت بگیرد.

وی تحقق این خواسته مردم هندیجان می تواند به تقویت جایگاه معیشتی و رونق کسب و کار در منطقه کمک کند، افزود: بخش عمده ای از معیشت مردم این شهرستان به کار تجاری از طریق بندر وابسته است.

بویری یادآور شد: شهرستان هندیجان ۹۵ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد که از ۲ اسکله مهم بندر بحرکان و سجافی برخوردار است.

رئیس شورای اداری شهرستان هندیجان تصریح کرد: تلاش های جدی برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز رونق و توسعه کسب و کار و صادرات کالا در دست پیگیری است.

به گفته وی ارتقا گمرک هندیجان و مستقل شدن آن شرایط مناسبی را برای فعالیت تجار مهیا می کند.

سرپرست فرمانداری هندیجان خاطرنشان کرد: در این راستا از سوی مدیریت ارشد استان مکاتبات و مذاکرات متعددی صورت گرفته و این پیگیری ها همواره ادامه دارد.

بر اساس این گزارش بنادر هندیجان قدمتی تاریخی دارد که درگذشته از آنها برای مبادله کالاها از سرزمین های دور و نزدیک استفاده می شد و محلی برای ساختن کشتی بوده است. ازنظر اقتصادی رودخانه هندیجان نقش تعیین کننده ای در زندگی مردم داشته است.

بندر هندیجان یکی از شهرهای تاریخی ایران با قدمتی بیش از سه هزار سال، در جنوب شرقی استان خوزستان و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر و در شمال خلیج فارس قرار گرفته‌است. رودخانه ای موسوم به هندیجان یا زهره این شهر را به ۲ نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار