تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۸۴۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچ اقدام موثری برای ساماندهی فاضلاب شهری اهواز انجام نشده است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تاکنون هیچ اقدام موثری در زمینه ساماندهی فاضلاب‌های شهری اهواز انجام نداده است، از مهلت یک ماهه تا اقدام قضایی علیه آب و فاضلاب اهواز خبر داد.
 محمدجواد اشرفی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (15 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص ساماندهی فاضلاب‌های شهری اظهار کرد: در جلسه گذشته مصوب شده بود که شرکت آب و فاضلاب اهواز اقدامات خود در این راستا را ظرف مدت یک هفته ارائه کند اما متاسفانه این شرکت در این زمینه گزارشی ارائه نکرده است.

وی افزود: توضیحاتی که شرکت آب و فاضلاب اهواز  امروز در خصوص ساماندهی فاضلاب‌های شهری ارائه کرد، همیشگی است در حالی که باید شاهد اقدام عملیاتی در این زمینه باشیم.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اداره حفاظت محیط زیست، حافظ منافع زیست‌محیطی مردم است و نمی‌توانیم در این زمینه سکوت کنیم. علیه مدیریت آب و فاضلاب اهواز اقدام قضایی خواهیم کرد زیرا تاکنون هیچ اقدام موثری در زمینه ساماندهی فاضلاب‌های شهری اهواز انجام نشده است. عدم اقدام موثر در این زمینه بیشتر بی‌توجهی است تا بی‌اعتباری.

وی گفت: مقرر شده بود که پنج نقطه بحرانی که آلودگی زیادی وارد کارون می‌کنند ساماندهی شوند که اگر ظرف یک ماه آینده  در این زمینه برنامه‌ریزی نشود، شرکت آب و فاضلاب اهواز را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

اشرفی عنوان کرد: سال‌هاست که در اهواز در این زمینه صحبت می‌شود و همه از نبود اعتبار صحبت می‌کنند اما در این میان سلامت مردم تهدید می‌شود. اگر شرکت آب و فاضلاب اهواز نمی‌تواند در این زمینه کار کند به مردم اعلام کند تا هم مردم متوجه شوند و هم دستگاه دیگری متولی کار شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده بود پنج تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز مانند اهواز کار می‌کند.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: متاسفانه دستگاه‌هایی که مرتبط با آلودگی هستند همه موضوعات خود را مربوط به تحریم‌ها اعلام می‌کنند.

اشرفی در خصوص لایروبی و نی‌زدایی رودخانه کارون بیان کرد: با توجه به گزارش سازمان آب و برق خوزستان، وضعیت در زمینه لایروبی رودخانه کارون هم ناامید کننده است در حالی که پیش از این آغاز لایروبی کارون رسانه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه بحث نی‌زدایی با لایروبی متفاوت است، خاطرنشان کرد: نی‌زدایی مربوط به حاشیه رودخانه و ساحل رودخانه است که محل توقف مردم محسوب می‌شود. 

وی افزود: باید مشخص شود که نی‌زدایی را باید شهرداری انجام دهد یا سازمان آب و برق خوزستان تا کار عملیاتی آن آغاز شود.

اشرفی گفت: رودخانه کارون به عنوان منبع حیات اقتصادی شهری، می‌تواند برای شهرداری درآمدزا باشد. مردم زمانی که مشاهده می‌کنند شهر در دست شهرداری است انتظار دارند شهرداری نیز در این زمینه کار کند نه اینکه دنبال آیین‌نامه و بخشنامه باشد تا کاری نکند. بحث نی‌زدایی رودخانه کارون باید با هزینه مشترک سازمان آب و برق خوزستان و شهرداری اهواز انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار